تاریخ: ۱۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۸:۰۰
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۷۹۸۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

یک‌ میلیون دلار لوازم خانگی از اراک صادر شد

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: یک‌ میلیون دلار انواع لوازم خانگی امسال به همت بخش خصوصی تولید از اراک به نقاط مختلف جهان صادر شد.
یک‌ میلیون دلار لوازم خانگی از اراک صادر شد

به گزارش می متالز، «محمدرضا حاجی‌پور» روز پنجشنبه افزود: این محصولات صادراتی شامل انواع اجاق‌گاز و یخچال و فریزر بودکه به کشورهای عراق و افغانستان صادر شد.

وی ادامه داد: این واحد تولیدی در افغانستان دفتر ثابت راه‌اندازی کرده و بازار این کشور را با وجود رقبای بزرگ ترکیه‌ای در تسخیر خود دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: محصولات صادراتی با نشان تجاری «آنتیک» از این واحد خصوصی به کشورهای منطقه صادر می‌شود و برندسازی و کیفیت اولویت این شرکت است.

حاجی پور بیان کرد: این شرکت عنوان صادرکننده موفق استان مرکزی را در سال جاری به‌دست آورده است و مولفه‌های اقتصاد مقاومتی در این واحد با جدیت دنبال می‌شود.

وی یادآور شد: میزان صادرات لوازم خانگی این شرکت در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار است که برای سال جاری نیز ۲ میلیون دلار صادرات هدفگذاری شده است.

حاجی‌پور با بیان اینکه صادرات لوازم خانگی ارزش افزوده بسیاری نسبت به صادرات مواد خام دارد، اظهار داشت: مواد اولیه محصولات این واحد تولیدی از شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان و پتروشیمی شازند تامین می‌شود.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

عناوین برگزیده