تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۰۲
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۸۱۱۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سود "های وب" در عملکرد ۹ ماهه ۱۶۳ درصد بیشتر شد/ اعلام برنامه های مهم

می متالز - شرکت داده گستر عصر نوین با انتشار گزارش عملکرد ۹ ماهه سال جاری، برای هر سهم ۲۷۴ ریال سود محقق کرد که نسبت به دوره مشابه گذشته ۱۶۳ درصد بیشتر است.
سود "های وب" در عملکرد ۹ ماهه ۱۶۳ درصد بیشتر شد/ اعلام برنامه های مهم

به گزارش می متالز،  شرکت داده گستر عصر نوین که با سرمایه 400 میلیارد تومانی در بازار دوم بورس تهران حضور دارد، گزارش عملکرد حسابرسی نشده 9 ماهه سال جاری را منتشر کرد و با رشد 4.9 درصدی قیمت روبرو شد.

بر این اساس، "های وب" در این دوره برای هر سهم 274 ریال سود محقق کرده که نسبت به دوره مشابه گذشته رشد 163 درصدی داشته است. این شرکت در 9 ماهه 109.7 میلیارد تومان سود خالص کسب کرده است.

اهم برنامه های پیش رو طی سال جاری و آینده

 

شبکه فیبر: با توجه به نیاز به سرعت های دسترسی بالا و به منظور ایجاد شبکه انتقال شهری شرکت در پی آن است با سرمایه گذاری مشترک ،شبکه فیبر مستقلی را راه‌اندازی کند. برآورد اولیه سرمایه گذاری در طی دو سال حدود ۶۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

متنوع سازی جریان درآمد: با توجه به پوشش گسترده شبکه شرکت و همکاری نزدیک با برخی شرکت های معتبر در زمینه نظارت تصویری، ترانزیت بین الملل و شرکت دانش بنیان در حوزه هوش مصنوعی برآورد می‌شود شرکت بتواند تا پایان سال جاری جریان‌های جدید درآمدی را به سبد درآمدی اضافه کند.

کاهش هزینه تمام شده: نظر به ادغام های انجام شده و پیش رو، شرکت در پی آن است بتواند متوسط هزینه های جاری به ازای هر مشترک را تا بیش از ۳۰ درصد کاهش دهد. اثرات این ادغام ها و باز طراحی صورت گرفته به مرور در صورت‌های مالی ۹ ماهه و یک ساله نمودار خواهد بود.

حضور در پروژه ITS ملی: پس از نهایی کردن مشارکت با شرکت رهکام ارتباط ایرانیان مجری پروژه ITS، های وب تمام نیازهای ارتباطی و خدماتی پیمانکاری پروژه را بر عهده گرفته که پیش‌بینی درآمد حاصل در جداول گزارش تفسیری آمده است.

ایجاد هم افزایی با سایر اپراتورها: با توجه به مزیت هایی نظیر چابکی و هزینه تمام شده پایین در ارائه برخی خدمات به خصوص مناطق روستایی و جاده ای، شرکت به دنبال آن است از طریق عقد قرارداد با سایر اپراتورها برخی از این خدمات را به نیابت از آنها انجام دهد و به این ترتیب همانند خدمات رومینگ به آنها ارائه خدمت کند.

نهایی کردن و تعدیل قرارداد های USO: با توجه به مصوبات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و شمول قراردادهای شرکت در تعدیل ناشی از نوسانات نرخ ارز، پیش‌بینی می‌شود در سه ماه آخر سال جاری این تعدیلات نهایی شده و به شرکت پرداخت شود.

تحلیل اقلام صورت های مالی و پیش بینی سال جاری

 

مطالبات: حساب های دریافتنی تجاری و غیرتجاری کوتاه‌مدت شرکت نسبت به سال مالی قبل ۱۷۸.۷ میلیارد تومان افزایش یافته است. افزایش حساب های دریافتنی کوتاه مدت مربوط به مطالبات از اپراتورهای تلفن همراه بابت خدمات رومینگ و شرکت های دارای پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بابت فروش پهنای باند اینترنت بین‌الملل است.

زمان حساب های دریافتنی بلند مدت بابت پرداخت ودیعه در متمم قرارداد به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به طرفیت شرکت جامع آوای ارتباطات نوین خاورمیانه با موضوع ارائه خدمات پشتیبانی به مشتریان و انجام عملیات نصب، راه اندازی و نگهداری ایستگاه‌های مخابراتی در سال مالی قبل است.

موجودی کالا: موجودی کالا نسبت به سال مالی قبل ۴۳۳.۵ میلیون تومان کاهش یافته که بابت مصرف این موجودی ها در شبکه و خدمات شرکت است. ضمنا اقلام سرمایه ای از سرفصل موجودی کالا به سرفصل دارایی های ثابت مشهود طبقه‌بندی شده است.

دارایی های ثابت نامشهود: بهای تمام شده دارایی های ثابت نامشهود در ۹ ماهه سال جاری نسبت به سال مالی گذشته ۸۲۶.۶ میلیون تومان افزایش یافته است. این افزایش ناشی از حق انشعاب برق و خرید نرم‌افزار است. در ضمن طبق صورت های مالی میاندوره حسابرسی شده سال قبل خدمات لایسنس از سرفصل دارایی‌های ثابت مشهود به این سرفصل توانمندی شده است.

دارایی های ثابت مشهود: بهای تمام شده دارایی های ثابت مشهود در ۹ ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۸۵.۵ میلیارد تومان افزایش یافته است که ناشی از خرید تجهیزات مخابراتی و شبکه ۴G و هزینه های توسعه و اجرای شبکه است. با عنایت به وجود طرح های توسعه شبکه ارتباطی را به منظور کاهش ریسک افزایش نرخ ارز، شرکت سنوات مالی قبل نسبت به خرید و پیش خرید تجهیزات اقدام کرد که بخشی از تجهیزات خریداری شده در طی دوره وارد کشور شده است.

بدهی‌های ارزی: شرکت در دی سال ۹۶ اقدام به گشایش ال سی نزد بانک ملی شعبه مرکزی تهران بابت خرید تجهیزات شبکه به مبلغ ۲۷.۸ میلیون یوان چین با سررسید یک ساله کرده که باید در موعد مقرر سررسید به نرخ ارز مبادله ای تسویه شود.

سود سهام پرداختنی: شرکت در مجمع سالانه مقرر به تقسیم سود هشت میلیارد تومانی شده که تا ۳۰ آذر ماه ۵۱۳.۱ میلیون تومان و تاریخ تهیه گزارش ۵۱۵ میلیون تومان آن پرداخت شده است.

تسهیلات مالی: مانده تسهیلات پرداختنی در ۹ ماهه سال جاری نسبت به سال مالی قبل ۵ درصد کاهش یافته که مبلغ فوق بابت اجرا و توسعه شبکه های وب مصرف شده است. پیش‌بینی می‌شود در طی این دوره، هزینه های مالی شرکت حدود ۵ درصد کاهش داشته باشد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده