تاریخ: ۱۶ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۴۵
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۸۱۶۰۰
رییس اتاق بازرگانی گرگان:

بهره‌برداری از راه‌آهن اینچه‌برون - شاهرود موجب رونق صادرات گلستان می‌شود

می متالز - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان بر ضرورت تسریع در احداث و بهره‌برداری از راه‌آهن اینچه‌برون - شاهرود به عنوان یک ظرفیت مناسب برای رونق صادرات و جابه‌جایی کالا از استان گلستان تاکید کرد.
بهره‌برداری از راه‌آهن اینچه‌برون - شاهرود موجب رونق صادرات گلستان می‌شود

به گزارش می متالز، علی محمد چوپانی در نشست با مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان اظهار داشت: بهره‌برداری از این راه‌آهن موجب کاهش مسیر صادراتی اینچه برون به جنوب کشور و در نتیجه افزایش جابجایی کالا و صادرات محصولات گلستان خواهد بود.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای شتاب بخشیدن به ایجاد زیرساخت های راه آهن اینچه برون - گنبدکاووس تاکید.

حسین محبوبی مدیرکل راه و شهرسازی گلستان نیز در این جلسه گفت: ارتباط این استان با کشورهای آسیای میانه از طریق راه آهن بین‌الملی اینچه برون، موقعیت مناسب بازرگانی بخش خصوص و سرمایه گذاری برای صادرات و واردات است که تلاش می کنیم با تکمیل این خط آهن و اتصال آن با خط سراسری ریلی کشور، فرصت سرمایه گذاری بیشتر در گلستان فراهم شود.

راه‌آهن اینچه برون - شاهرود - بندرعباس با یک خط ریلی به چابهار متصل می‌شود و این طرح کشورهای شمالی دریای خزر را به خلیج‌فارس و دریای عمان متصل خواهد کرد.

مطالعه و اجرای طرح احداث خط آهن اینچه برون - شاهرود که از مسیر گنبدکاووس - آزادشهر و خوش ییلاق می گذرد بیش از ۲ دهه قدمت دارد که به دلیل کمبود نقدینگی اجرای آن با تاخیر مواجه شده است.

عناوین برگزیده