تاریخ: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۴
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۸۱۹۰۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

ظرفیت‌های کوچک زمینه رشد بیشتری دارند

می متالز - کم نیستند واحدهای فولادی کوچکی که با توان بخش خصوصی واقعی اداره می‌شوند و به درستی توانسته‌اند که در مسیر بومی شدن، گام‌های مهمی بردارند، اما موضوع آن است که توان شرکت‌های بخش خصوصی در زمینه بومی‌سازی آن‌گونه که باید و شاید دیده نمی‌شود، در حالی که این شرکت‌ها علاوه بر بومی‌سازی در زمینه قطعات توانسته‌اند که تجهیزات خود را بومی کنند.
ظرفیت‌های کوچک زمینه رشد بیشتری دارند

به گزارش می متالز، واحدهای کوچک بیشتر خطوط تولید خود را با استفاده از توان داخل طراحی کرده و نزدیک به صد درصد تجهیزات این واحدها را بومی کرده‌اند، در حالی که برخی واحدهای بزرگ، بخشی از تجهیزات خود را وارد می‌کنند و به صورت کامل بومی‌سازی نکرده‌اند.
هرچند که به لحاظ میزان تولید واحدهای کوچک تناژ بالایی نداشته باشند اما به خوبی توانسته‌اند که بیشتر قطعات و تجهیزات خود را بومی‌سازی کنند.
با توجه به این موضوع کارخانه‌های کوچک فولادسازی کمترین میزان ارزبری را برای کشور دارند و قدرتمندانه توانسته‌اند اتوماسیون خود را بومی کنند و علاوه بر آن در زمینه صادرات نیز گام برداشته و علاوه بر کاهش ارزبری، سبب ارزآوری برای کشور نیز شده‌اند. از همین رو باید عرصه را برای این واحدها بیش از پیش باز گذاشت و دولت اگر حمایتی از این واحدها به عمل نمی‌آورد، حداقل قوانین دست و پاگیر و مانع‌تراشی برای این واحدها ایجاد نکند.

مصطفی عبداللهی - فعال صنعت فولاد

عناوین برگزیده