تاریخ: ۲۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۳۳
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۸۲۷۱۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون وزیر صنعت:

مشکل زیربنایی معادن رفع می‌شود

می متالز - رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: تلاش داریم از منابع داخلی معادن برای رفع بخشی از مشکلات زیربنایی آنها استفاده کنیم.
مشکل زیربنایی معادن رفع می‌شود

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور روز شنبه در بازدید از معدن طلای هیرد نهبندان افزود: پروژه کارخانه فرآوری طلای هیرد قرار بود سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد اما مقرر شد هفته دولت سال ۹۹ به بهره برداری برسد.

وی بیان کرد: اکتشافات معدن طلای هیرد نهبندان ادامه دارد و به میزان ذخایر آن نیز افزوده خواهد شد.

وی گفت: یکی از مشکلات زیرساختی معدن هیرد نهبندان نبود برق بود که این موضوع جلوی فعالیت سرمایه‌گذار را نگرفته است و در حال حاضر برق از طریق ژنراتور تامین می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: خراسان جنوبی چهارمین استان معدنی کشور است به ویژه اینکه ۷۰ درصد زغال و ۷۰ درصد منیزیت کشور را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه در زمینه مس سرمایه‌گذاری کرده‌ایم عنوان کرد: مشکلات مربوط به معادن مس استان خراسان جنوبی در قلعه زری خوسف به زودی پیگیری و حل خواهد شد.

غریب پور یادآور شد: در زمینه تامین زیربناهای معادن استان تاکنون خوب کار شده است ما نیز در این سفر جمع بندی از حل مسایل زیربنایی خواهیم داشت.

وی افزود: هرجا رفته‌ایم زیربناها با مشارکت سرمایه گذار انجام می‌دهیم به این معنا که استاندار، سرمایه گذار و شرکت مربوطه به صورت مشارکتی نسبت به تامین زیربناها اقدام کنند.

معاون وزیر صنعت بیان کرد: در خصوص تامین آب و برق کارخانه فرآوری طلای هیرد اقدامات اولیه انجام شده است ما نیز در این زمینه مشارکت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در خصوص محرومیت‌زدایی و توسعه خراسان جنوبی اقدامات خوبی در این استان طی یکسال اخیر انجام شده است که به نوبه خود از ابتکارات و خلاقیت‌های استاندار در این زمینه قدردانی می‌کنم امید است ما نیز به نوبه خود در این رهگذر نقش داشته باشیم.

غریب پور گفت: امروز چند موضوع از جمله مشکلات مربوط به فولاد قاینات، معدن مس قلعه زری و زیربناهای معادن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز (شنبه) وراد بیرجند شد و در ادامه سفر از طرح کارخانه فرآوری طلای هیرود نهبندان و منطقه معادن شاهکوه این شهرستان بازدید کرد.

عناوین برگزیده