تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۵۰
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۸۲۹۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش 11 درصدی بازرسی از واحدهای صنفی استان سمنان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بازرسی از واحدهای صنفی در استان طی 9 ماه گذشته 11درصد افزایش داشته است.
افزایش 11 درصدی بازرسی از واحدهای صنفی استان سمنان

به گزارش می متالز، بهروز اسودی در حاشیه بازدید از چند واحد صنفی در استان با اعلام این خبر گفت: در این مدت، افزون بر 44 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان در قالب طرح‌های مختلف انجام گرفته است.

وی افزود: این بازرسی ها با هدف پایش وضعیت بازار کالا وخدمات بویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها انجام گرفته است که تعداد 3765 مورد تخلف از واحدهای صنفی متخلف ثبت و محرز شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: در این بازرسی‌ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری سازمان صنعت، معدن و تجارت بصورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام شده است تعداد 3178 مورد پرونده تخلف تشکیل شده است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 50درصد افزایش داشته است.

این مسئول ادامه داد: این تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق ... به ارزش ریالی بالغ بر 230 میلیارد و 380 میلیون ریال کشف که در مقایسه با سال گذشته حدود 13درصد رشد داشته است.

اسودی خاطرنشان کرد: رصد و پایش مستمر بازار، کنترل قیمت ها، نظارت بر توزیع کالا و نحوه عرضه خدمات به جهت امید آفرینی و اعتمادبخشی و رفع دغدغه های مردم در تأمین مایحتاج روزمره زندگی و تأکید مؤکد بر توانمندی های اقتصادی و تولیدی کشور در جهت تهیه کالاهای اساسی و نیز پر بودن انبارهای استراتژیک را از مهمترین برنامه های سازمان صمت است.

عناوین برگزیده