تاریخ: ۲۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۰
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۸۴۰۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل گمرک استان اصفهان:

سامانه جامع فرا مرزی تسهیل‌گر تجارت بین المللی است

می متالز - مدیرکل گمرک استان اصفهان با بیان اینکه وظیفه گمرک تسهیل در تجارت است گفت: مبارزه با قاچاق کالا و هم افزایی در این عرصه از وظایف مهم گمرک است.
سامانه جامع فرا مرزی تسهیل‌گر تجارت بین المللی است

به گزارش می متالز، رسول کوهستانی عصر سه شنبه در شورای اداری استان اصفهان، با اشاره به نزدیک بودن ۲۶ ژانویه (ششم بهمن) روز جهانی گمرک، با بیان اینکه گمرک از سازمان های تابع وزارت اقتصاد است، اظهار داشت: گمرک در اجرای قوانین گمرکی و اعمال قوانین و مقررات، تسهیل تجارت و روال‌های صادراتی و وارداتی دارای وظیفه است.

وی افزود: الزامات ملی و بین المللی برای گمرک در حفاظت جامعه از مواد خطرناک و پرتوزا و مبارزه با قاچاق کالا و هم افزایی در زمینه مبارزه با پولشویی است و می‌توان گفت گمرک مهم ترین سازمان ناظر در معاملات خارجی محسوب می‌شود.

مدیرکل گمرک استان اصفهان در ادامه ابراز داشت: بیش از ده‌ها کنوانسیون و معاهده بین المللی در زمینه یکسان سازی و ایجاد تسهیلات گمرکی از جمله پیمان کیوتو وجود دارد، گمرک موظف است ضمن اعمال محدودیت در زمینه واردات و صادرات نسبت به ایجاد تسهیلات قانونی در این عرصه هم نقش آفرینی کند.

وی گفت: ۲۲ کنوانسیون ملی و بین المللی در این عرصه وجود دارد، گمرک برای انجام وظایف خود استقرار و اصلاح سامانه جامع گمرک و پنجره واحد تجارت فرا مرزی را انجام داده است که در زمینه تسهیل اقدامات غیر حضوری افراد در زمینه تجارت و حذف بروکراسی و کاغذ بازی ها و استعلامات کاغذی و زمان‌بر بسیار مؤثر بوده است.

عناوین برگزیده