تاریخ: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۲۲
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۲۴۶۸۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان:

گمرک در کسب درآمد‌های ارزی و رونق اقتصادی نقش تعیین کننده دارد

‌می‌متالز - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان گفت: نقش تسهیل کننده گمرک در استفادهٔ بهینه از این موقعیت خدادادی و کسب درآمد‌های ارزی و رونق اقتصادی را نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، مهدی دسینه در پیامی به مناسبت روز جهانی گمرک افزود: یکی از اهداف تعیین روز جهانی گمرک، آگاهی بخشی از نقش این نهاد خدمتگزار در زندگی روزمره مردم و اقتصاد جهانی است.

در پیام وی آمده است: ظهور و تقویت جریان هایی، چون جهانی شدن اقتصاد و تقویت اختیارات و اثر گذاری‌های مقررات و سازمان‌های تخصصی بین المللی نظیر بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و سازمان تجارت جهانی (WTO)، موجب پیدایش تنظیمات و بازی‌های نوینی در عرصه اقتصاد بین المللی شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان در پیام خود یادآور شده است: موقعیت ممتاز جغرافیایی و واقع بودن جمهوری اسلامی ایران در مسیر ترانزیت و نقشی که کشور می‌تواند در ارزان و سریع رساندن کالا‌های صادراتی و وارداتی کشور‌های همجوار، آسیای میانه و شرق آسیا به ماوراء قفقاز و قاره اروپا و بالعکس داشته باشد، اهمیت ترانزیت کالا از قلمرو کشور و نقش تسهیل کننده گمرک در استفادهٔ بهینه از این موقعیت خدادادی و کسب درآمد‌های ارزی و رونق اقتصادی را نشان می‌دهد.

دسینه افزوده است: اکنون توجه ویژه دولت و وزیر امور اقتصادی و دارایی به نقش و جایگاه گمرک در تسهیل، تسریع و توسعه تجارت زمینه را برای ایفای نقش تجاری و اقتصادی در مرز‌ها فراهم نموده و بدون شک آنچه که در این شرایط حساس و پرچالش اقتصادی ما را به آینده دلگرم و امیدوار می‌سازد، همدلی، وحدت و یکپارچگی کارکنان اقتصادی به خصوص کارکنان زحمت کش گمرک برای رسیدن به اهداف و سیاست‌های تعیین شده در این حوزه است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان هرمزگان (ایرنا)

عناوین برگزیده