تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۰
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۸۴۲۹۴
سرویس خبر : انرژی

۱۷ میلیون تن کالای غیرنفتی از استان بوشهر صادر شد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از صادرات ۱۷ میلیون تن کالای غیرنفتی از استان بوشهر خبر داد و گفت: ارزش این محصولات تجاری افزون بر ۵.۸ میلیارد دلار است که به کشورهای مختلف صادر شد.
۱۷ میلیون تن کالای غیرنفتی از استان بوشهر صادر شد

به گزارش می متالز، سید حسین حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر از افزایش صادرات محصولات تجاری استان در 8 ماه امسال خبر داد و اظهار داشت: ارزش صادرات کالا بدون احتساب میعانات گازی در 8 ماه امسال نسبت به سال قبل 31 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی از صادرات 16 میلیون تن کالا از بنادر استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: این میزان کالا بدون احتساب میعانات گازی به ارزش 5.3 میلیارد دلار به کشورهای مختلف صادر شد که از نظر ارزشی 21 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر صادرات کالا از بنادر استان بوشهر به قطر را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: در 8 ماه امسال 108 میلیون دلار از بنادر استان بوشهر کالا صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 57 درصد افزایش دارد.

حسینی وزن محصولات صادراتی به کشور قطر  را 581 هزار تن دانست و افزود: صادرات  کالا از بنادر استان بوشهر به قطر در 8 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 22 درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه  17 میلیون تن کالای غیرنفتی با احتساب میعانات گازی از استان بوشهر در 8 ماه امسال به کشورهای مختلف صادر شده است گفت: ارزش این محصولات تجاری افزون بر 5.8 میلیارد دلار است که به کشورهای امارات متحده عربی، چین، ترکیه، کره جنوبی و حوزه اورآسیا صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر محصولات صادراتی را مواد پتروشیمی، متانول، پروپان، سیمان، کلینکر، گچ، محصولات کشاورزی و میگوی پرورشی دانست و گفت: پیش بینی می‌شود صادرات کالا تا پایان امسال نسبت به سال قبل افزایش داشته باشد.

عناوین برگزیده