تاریخ: ۱۰ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۷:۱۹
بازدید: ۳۱۱
کد خبر: ۸۷۳۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فهرست برترین شرکت های معدنی جهان در سال ۲۰۱۷

می متالز - در آستانه سال 2018، فهرست 50 شرکت برتر معدنکار جهان منتشر شده که در مجموع 896 میلیارد دلار ارزش دارند. ارزش این شرکت ها در بازار سرمایه طی سال 2017 معادل 140 میلیارد دلار افزایش یافت.
فهرست برترین شرکت های معدنی جهان در سال ۲۰۱۷

به گزارش می متالز، طبق فهرستی که وب سایت ماینینگ منتشر کرده، این شرکت ها در مدت 18 ماه گذشته 227 میلیارد دلار به ثروت سهامداران خود اضافه کرده اند.
در صدر لیست بهترین عملکرد رشد شرکت های معدنکاری دنیا شرکت چینی “چاینا مولیبدن” با رشد 151درصدی در ارزش قرار گرفته و پس از آن ” سنگ آهن کومبا” افریقای جنوبی با رشد 127درصدی ایستاده است. جایگاه سوم هم به شرکت “کاز مینرال” قزاقستان با افزایش 119درصدی رسید.از سوی دیگر بدترین عملکرد رشد هم به روس ها رسید به طوری که Uralkaliy با رشد منفی 24.6درصد، Alrosa با منفی 24درصد و Fortesque Metals استرالیا با منفی 16.8درصد در جایگاه اول تا سوم بدترین عملکرد رشد جای گرفتند.
همچنین بالاترین ارزش دارایی از سوی استرالیایی ها تصاحب شد به طوری که بی اچ پی با 108 میلیارد دلار و ریوتینتو با 88.7 میلیارد دلار جایگاه اول و دوم را در اختیار گرفتند و گلنکور سوییس با 70 میلیارد دلار و واله برزیل با 61میلیارد دلار در رتبه های سوم و چهارم ایستادند.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده