تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۲۲
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۸۷۳۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

انتقاد تند رئیس سازمان صمت کردستان به مدیر بانک کارآفرینی امید/ تولیدکننده‌ای که برای 15 میلیون تومان بدهی به بانک زندانی شد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: فلسفه وجودی کارگروه رفع موانع تولید، برطرف‌کردن مشکلات واحدهای تولیدی است اما مدیر بانک کارآفرینی امید در استان در جلسات این کارگروه شرکت نمی‌کند و نسبت به توسعه استان و تولید و مشکلات فراروی آن بی‌توجه است.
انتقاد تند رئیس سازمان صمت کردستان به مدیر بانک کارآفرینی امید/ تولیدکننده‌ای که برای 15 میلیون تومان بدهی به بانک زندانی شد

به گزارش می متالز، محمد دره‌وزمی شامگاه چهارشنبه در یکصد و بیستمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 157 میلیارد تومان تسهیلات به 117 واحد صنعتی در استان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در قالب تسهیلات تبصره 18 هم 20 میلیارد تومان به 10 واحد پرداخت شده که 8 مورد آن توسط بانک صنعت و معدن و دو مورد توسط دو بانک ملی و پست‌بانک پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اذعان کرد: سایر بانک‌ها هم علی‌رغم برگزاری جلسات متعدد، تاکیدات زیاد مسوولان ارشد استان و پیگیری‌های مکرر دبیرخانه کارگروه رفع موانع تولید تاکنون در این راستا اقدامی انجام نداده‌اند.

دره‌وزمی گفت:‌ استان کردستان در پرداخت تسهیلات تبصره 18 وضعیت مطلوبی ندارد که امیدواریم با همکاری بانک‌ها وضعیت موجود را تغییر دهیم.

وی در ادامه به مشکلات برخی واحدهای تولیدی و اهداف و اختیارات کارگروه رفع موانع تولید استان گریزی زد و گفت: متاسفانه تعدادی از بانک‌ها در کردستان نه تنها به نفع تولید حرکت نمی‌کنند بلکه مصوبات کارگروه را هم نادیده می‌گیرند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اذعان کرد: در مورد مشکل شرکت تک‌ستاره بیجار با کارگروه ملی رفع موانع تولید که تسهیلات ارز نیمایی گرفته‌اند، صحبت شده و قرار بر این است هرگونه اقدام اجرایی در مورد این واحدها متوقف و تصمیم‌گیری توسط خود دولت تا پایان سال انجام خواهد گرفت لذا هرگونه اقدام اجرایی علیه واحد تا زمان تصمیم‌گیری نهایی دولت باید متوقف شود.

دره‌وزمی گفت: اگر بخواهیم ارز نیمایی را به نرخ روز با تسهیل‌گیرندگان حساب کنیم دیگر نیاز ندارند که منت کارگروه رفع موانع تولید بکشند و در این جلسات طرح موضوع شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: اگرچه بانک‌ها در زمینه بازپرداخت تسهیلات یک حرف دارند اما ملاک کارگروه رفع موانع تولید، رفع مشکلات فراروی واحدهای تولیدی و به نوعی دادن فرصت برای عبور از مشکلات به آنان است.

وی در ادامه با انتقاد شدید از عدم حضور برخی مدیران بانک‌ها در جلسات کارگروه رفع موانع تولید، گفت: مدیر بانک کارآفرینی امید در استان چرا باید به خود جرأت دهد در جلسه این کارگروه شرکت نکند و تا این اندازه نسبت به توسعه استان و تولید و مشکلات فراروی آن بی‌توجه باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد: مجری طرح به این کارگروه دعوت می‌شود تا با حضور بانک عامل و سایر مسئولان طرح موضوع شود اما مدیر بانک در چنین جلسه مهمی شرکت نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این اعضا وقت می‌گذارند مشکلی از مسیر تولید رفع شود و در نقطه مقابل رئیس بانک کارآفرینی امید برای 15 میلیون تومان یک تولید کننده‌ را به زندان می‌اندازد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: پیشنهاد مشخص کارگروه رفع موانع تولید استان این است که ضمن متوقف کردن اقدام اجرایی، این تولیدکننده از زندان آزاد شود.

عناوین برگزیده