تاریخ: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۳۵
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۸۷۵۵۵
سرویس خبر : انرژی

آمریکا ۱۲ میلیون بشکه نفت خود را به فروش می‌رساند

می متالز - رویا پیامنی: در حالی که تقاضای جهانی نفت خام تحت تأثیر گسترش ویروس کرونا آسیب دیده است؛ ایالت متحده آمریکا قصد دارد حدود ۱۲ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک خود را به فروش برساند.
آمریکا ۱۲ میلیون بشکه نفت خود را به فروش می‌رساند

به گزارش می متالز، این نفت خام در ماه‌های آوریل و می به خطوط لوله سواحل خلیج ایالت متحده آمریکا منتقل می‌شود. اضافه کردن این بشکه‌ها در شرایطی است که بازار پیش از این با عرضه بیش از حد مواجه بوده است و هم‌ اکنون نیز پیش‌ بینی می‌شود که قیمت‌ها سقوط کند. آژانس بین‌المللی انرژی و سازمان کشورهای صادر کننده نفت هر دو انتظار دارند که مصرف سوخت در سه ماهه دوم سال منقضی شود.

اوپک و هم‌ پیمانانش به زودی در وین دور هم جمع می‌شوند تا در مورد راه‌های ایجاد ثبات در قیمت نفت با یکدیگر گفتگو کنند، چرا که در نتیجه وفور عرضه، قیمت‌ها نا پایدار شده است.

اطلاعیه فروش وزارت انرژی در روز جمعه نشان داد که این تنها بخشی از یک برنامه منظم برای جمع‌ آوری ۴۵۰ میلیون دلار از برنامه‌های دولت در سال مالی ۲۰۲۰ است. ممکن است که این هدف به سختی محقق شود، چرا که قیمت نفت در سال جاری در امتداد گسترش ویروس کرونا بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته است. بنچ مارک ایالت متحده آمریکا، پنج شنبه در پایین ترین سطح در طی بیش از یک سال قرار گرفت.

بالای ۶ میلیون بشکه نفت از میزان اعلام شده از سایت برایان موند (Bryan Mound) در تگزاس، و ۶ میلیون بشکه باقی مانده از سایت‌های Big Hill تگزاس و West Hackberry لوییزیانا فروخته خواهد شد.

در اوایل ماه جاری، دولت ترامپ فروش ۱۵ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک را به عنوان بخشی از برنامه تأمین مالی سال ۲۰۲۱ مطرح کرد. سابقاً نیز دولت ترامپ در سال ۲۰۱۷ فروش نیمی از این ذخایر برای کمک به کاهش کسری بودجه فدرال را مطرح کرده بود. ایده ایجاد این ذخایر نفتی بعد از تحریم نفتی از سوی عرب (خاورمیانه) در دهه ۱۹۷۰ ایجاد شد که برای پاسخگویی در مواقع ضروری مانند طوفان کاترینا مورد بهره‌ برداری قرار می‌گیرد.

عناوین برگزیده