تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۴۲
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۸۷۹۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کیان‌پور:

اذن رهبری برای ارسال بودجه ۹۹ به شورای نگهبان گره گشا بود؛ دولت بدون قانون بودجه نمی توانست حقوق پرداخت کند

می متالز - نماینده مجلس دهم گفت: اگر لایحه بودجه سال۹۹ پیش از سال جدید تعیین تکلیف نمی شد، کشور در حوزه بودجه ریزی و تخصیص اعتبارات با مشکل روبه رو می شد، به طور مثال دولت نمی توانست حقوق کارمندان را پرداخت کند و اگر این اقدام صورت می گرفت، مغایر با قانون بود.
اذن رهبری برای ارسال بودجه ۹۹ به شورای نگهبان گره گشا بود؛ دولت بدون قانون بودجه نمی توانست حقوق پرداخت کند

به گزارش می متالز، مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به اذن رهبر معظم انقلاب برای ارسال مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 99 به شورای نگهبان، گفت: در شرایط کنونی به دلیل شیوع بیماری کرونا، مجلس با دستور ستاد مبارزه با کرونا مجاز به برگزاری جلسات علنی نبود، از طرف دیگر دولت برای تخصیص بودجه سال آینده نیاز به قانون داشت، این شرایط موجب شده بود که مجلس، دولت و کل کشور در یک لاتکلیفی قرار گیرند که خوشبختانه با اذن معظم له این مشکل اساسی رفع شد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هدف اصلی مجلس از تعطیلی جلسات علنی عدم انتقال و شیوع بیماری به مردم بود، زیرا در دو هفته اخیر مشخص شد که تعدادی از نمایندگان به بیماری کرونا مبتلا شده اند و حضور آن ها در مجلس و شهرستان ها به ضرر سلامتی مردم خواهد بود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه قانون اساسی تمام اقدامات را برای تصویب لایحه بودجه سال 99 در کمیسیون تلفیق و ارسال آن به شورای نگهبان پیش بینی کرده بود و این امر به درستی صورت گرفت.

کیانپور با تقدیر از عملکرد رئیس مجلس در ارسال نامه به رهبر معظم انقلاب، گفت: در نامه رئیس مجلس به معظم له تمام موارد و موضوعات پیرامون بررسی لایحه بودجه توضیح داده شد و رهبری نیز با ارسال لایحه به شورا موافقت کردند.

وی گفت: قطعا اگر لایحه بودجه سال99 پیش از سال جدید تعیین تکلیف نمی شد، کشور در حوزه بودجه ریزی و تخصیص اعتبارات با مشکل روبه رو می شد، به طور مثال دولت نمی توانست حقوق کارمندان را پرداخت کند و اگر این اقدام صورت می گرفت، مغایر با قانون بود، بنابر این تصویب لایحه بودجه تمام این مشکلات و موانع را کنار زد.

عناوین برگزیده