تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۰:۱۰
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۹۰۹۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نامه رئیس اتاق تهران به معاون اول رئیس‌جمهور اعلام شد

فرمول کارآمدی ستادهای ضد کرونا

می متالز - بخش‌خصوصی با هدف ارتقای عملکرد سیاست‌های مبارزه با ویروس کرونا به معاون اول رئیس‌جمهوری نامه نوشت.
فرمول کارآمدی ستادهای ضد کرونا

به گزارش می متالز، رئیس اتاق بازرگانی تهران در نامه مزبور خطاب به اسحاق جهانگیری ضمن اشاره به اهمیت مدیریت بحران در شرایط فعلی، خواستار ارتقای سطح ریاست ستادهای استانی مقابله با کرونا از مدیران بخش درمان به استانداران شده است. با شیوع ویروس کرونا و ضرورت اتخاذ اقدامات پیشگیرانه در برابر همه‌گیری سریع این ویروس از جمله لغو تجمع‌ها و برنامه‌های گروهی ستادهای استانی مقابله با کرونا تشکیل شد که ریاست آن برعهده روسای دانشگاه‌های علوم‌پزشکی گذاشته شد که از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب می‌شوند.

رئیس اتاق تهران در نامه مورد اشاره به معاون اول رئیس‌جمهوری خواستار ارتقای سطح ریاست این ستادها به استاندار شده است. مسعود خوانساری در این نامه با اشاره به تجربه خود در مدیریت بحران عنوان کرده است که توانمندی ستادهای استانی در مقابله با کرونا منوط به ارتقای سطح ریاست آن به استانداران است که مسوول تامین استان و عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در سطح استان هستند. همچنین با توجه به ضرورت بهره‌برداری از تخصص و علم روسای دانشگاه‌ علوم‌پزشکی، دبیری این ستادها نیز بر عهده آنها گذاشته شود. رئیس اتاق بازرگانی تهران این نامه را پس از دیدار و گفت‌وگو با علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی تهران و فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران نوشته است. علیرضا زالی و هیات همراهش در روزهای گذشته درحالی به اتاق بازرگانی تهران آمدند که این اتاق از چند روز قبل اقداماتی را برای تامین مواد مورد نیاز کادر درمان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با کمک بنگاه‌ها و تشکل‌های بخش‌خصوصی آغاز کرده بود. اما به غیر از نامه مذکور، در حدود دو هفته گذشته نامه‌نگاری‌هایی میان فعالان بخش‌خصوصی و متولیان دولتی پیرامون موضوع کرونا رد و بدل شد و دو طرف بر لزوم فرآهم آوردن شرایط لازم برای مبارزه با این ویروس تاکید کردند. در یکی از این گام‌ها، ۶پیشنهاد از سوی قائم‌مقام وزیر صمت برای رفع چالش‌های کسب‌و‌کارهای خردی که از ویروس کرونا آسیب می‌بینند، خطاب به معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری ارائه شد. همچنین در نامه‌ای دیگر که به امضای روسای سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون رسید؛ نمایندگان بخش‌خصوصی در چند بند مجزا دغدغه‌های خود را اعلام کردند. روسای سه اتاق‌ بر این موضوع تاکید کرده‌اند که با توجه به شیوع بیماری کرونا و تاثیر آن بر بخش‌های تولیدی، خدماتی، آموزشی و تجاری و پیش‌بینی رکود شدید در این بخش‌ها، اتخاذ تمهیدات و حمایت‌های خاص از فعالان این بخش‌ها حداقل تا پایان شهریورماه سال ۹۹ در دستور کار سیاست‌گذار قرار داده شود. همچنین در یک گام دیگر، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران به‌طور مستقل نامه‌ای را خطاب به رئیس‌جمهوری نوشت و پیشنهادهایی را برای جبران بخشی از آسیب‌های ناشی از ویروس کرونا ارائه داد.

از سوی دیگر مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران در نامه خود به معاون اول رئیس‌جمهوری آورده است: «ستادهای استانی مقابله با کرونا با تدبیر دولت و با ریاست مدیران دانشگاه‌های علوم‌پزشکی استان‌ها تشکیل شده است. به جهت افزایش کارآمدی و با هدف ارتقای توان اجرایی ستادهای مذکور و از سویی با توجه به تجربیات گذشته این‌جانب در موضوع مدیریت بحران، توانمندی ستادهای مذکور موکول و منوط به ارتقای سطح ریاست آن از مدیران بخش درمان به استانداران به‌عنوان روسای شورای تامین استان و عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری و اداره در سطح منطقه‌ای است.» خوانساری همچنین اضافه می‌کند: «پیشنهاد می‌شود ستاد استانی مقابله با کرونا به ریاست استاندار و دبیری روسای دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و حضور مقامات عالی‌رتبه قضایی و امنیتی استان تشکیل و پیشنهادهای درمانی مقابله با شیوع کرونا توسط دبیر تقدیم و با تصویب ستاد، توسط ریاست ستاد استان به نحو لازم‌الاجرا ابلاغ شود.»

عناوین برگزیده