تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۵۵
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۹۰۹۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شرایط پیشنهادی صدور کد بورسی جدید چیست + نامه

می متالز - ساز و کار شرایط صدور کد معاملاتی جدید نهایی شد. این شرایط توسط دبیرکل کانون کارگزاران به هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال تا بررسی و در صورت اتفاق و اجماع تصویب شود.
شرایط پیشنهادی صدور کد بورسی جدید چیست + نامه

به گزارش می متالز ، درپی تغییر شرایط صدور کد معاملاتی برای متقاضیان سرمایه گذاری در بازار سهام و شرط سپری شدن یک ماهه و انجام آزمون و... که 10 اسفند توسط سازمان بورس ابلاغ شد ، کانون کارگزاران بورس و  اوراق بهادار، ساز و کار این تصمیم را نهایی کرد تا توسط هیات مدیره سازمان بررسی و احتمالا" تصویب شود.

براساس این گزارش، در نامه روح اله میرصانعی به سازمان بورس پیشنهاد شده تازه واردین به بازار سرمایه از امکان حضور در خرید و فروش عرضه های اولیه و اوراق تسهیلات مسکن، صندوق های سرمایه‌گذاری را داشته باشند اما سه ماه بعد از صدور کد ، قادر به انجام معامله سهام شرکت های بورسی و  فرابورسی و ۶ ماه بعد اجازه معامله سهام حاضر در بازار پایه را داشته باشند .

علاوه براین با قبولی در آزمون اشخاص حقیقی در هر زمان و اعلام اسامی از کانون به شرکت سپرده گذاری ، باعث حذف محدودیت‌ها شوده و انجام معاملات نیازی به گذشت زمان نداشته باشد.

همچنین با توجه به اینکه شرایط فعلی ایران امکان برگزاری آزمون حضوری نیست، مصوبه سازمان بورس از دو ماه دیگر شروع و هزینه های آزمون هم به عهده سازمان بورس باشد .

 

عناوین برگزیده