تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۵۳
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۹۱۱۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

استفاده از ظرفیت فروشگاه های اینترنتی در توزیع کالاهای اساسی در خراسان جنوبی

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به لزوم رعایت توصیه های بهداشتی اعلامی از سوی وزارت بهداشت مبنی بر عدم حضور غیرضرور مردم در بازار، بر استفاده از ظرفیت فروشگاه های اینترنتی و اپلیکیش های موجود در این زمینه تاکید کرد.
استفاده از ظرفیت فروشگاه های اینترنتی در توزیع کالاهای اساسی در خراسان جنوبی

به گزارش می متالز، داود شهرکی در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان با اشاره به اینکه مجوز فروشگاه اینترنتی در استان برای دو متقاضی صادر شده و نماد اعتماد الکترونیکی را نیز دریافت کرده اند، گفت: با متولیان دو فروشگاه سامینو و آروین در این خصوص رایزنی شده است و تاکنون نیز برخی از اقلام مانند برنج و شکر تنظیم بازار از سوی فروشگاه سامینو در حال توزیع است.

شهرکی عنوان کرد: یک هزار و ۱۰۰ تن میوه تنظیم بازار شامل پرتقال و سیب برای ایام نوروز در استان پیش بینی شده است که با حداکثر ۲۰ درصد پایین تر از قیمت میوه در بازار ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه توزیع میوه تنظیم بازار از شنبه ۲۴ اسفند در سطح استان آغاز می‌شود، افزود: تصمیماتی درخصوص فروش اینترنتی میوه نیز مشابه کالا‌هایی مانند برنج و شکر صورت گرفت که از طریق شرکت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی مجاز انجام شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: پیش بینی لازم برای تامین و توزیع شکر، برنج، گوشت قرمز و مرغ منجمد و گرم در ایام پایانی سال در دستور کار است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

شهرکی درخصوص اقلام بهداشتی افزود: در حوزه مواد شوینده هیچ مشکل و کمبودی نداریم و در اقلامی همچون ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کمبود‌هایی در کشور و استان وجود دارد که واحدهایی با تغییر خط تولید در حال تولید این اقلام هستند تا این کمبود رفع گردد.

وی با بیان اینکه بازار استان می‌تواند به تعادل برسد و لازمه آن خرید مردم به اندازه نیاز است گفت: شرکت‌هایی که توان وارد کردن این اقلام را دارند با اعلام موجودی و ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبار‌ها امکان توزیع را دارند و در صورتی که اعلام موجودی صورت نگیرد تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی گفت: تاکنون ۶ پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی و یک پرونده به دادستانی استان ارسال شده که منجر به پلمپ یک فروشگاه شده است

عناوین برگزیده