تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۹
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۹۱۲۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سهم "صنعت و معدن" از تسهیلات بیش از سایر بخش ها:

نگاه مثبت «بانک پارسیان» به معدنی‌ها

می متالز - «بانک پارسیان» با حرکت به سمت منابع ارزان قیمت و تزریق سپرده‌های دریافتی به بخش‌های مختلف اقتصادی، توانسته عملکرد مطلوبی در سیاست اصلی بانکداری خود داشته باشد.
نگاه مثبت «بانک پارسیان» به معدنی‌ها

به گزارش می متالز، نگاهی به آمار و ارقام حاکی از آن است که «بانک پارسیان» در اعطای تسهیلات مالی به بخش‌های مختلفی از اقتصاد نقش داده است و صنایع مختلفی را زیر چتر حمایتی خود قرار داده است.

بر اساس آمار‌های موجود، این بانک در سال جاری بالغ بر ۹۷ هزار و ۵۱۳ میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی اعطا کرده که سهم بخش "صنعت و معدن" بیش از سایرین است.

۵۳ درصد از تسهیلات به حوزه "صنعت و معدن" تخصیص یافته و ۳۴ درصد نیز وارد بخش "خدمات" شده است. بخش‌های "کشاورزی"، "ساختمانی" و "بازرگانی" نیز از تسهیلات «بانک پارسیان» منفعت کسب کرده‌اند.

مانده خالص تسهیلات در بخش "صنعت و معدن" به صورت ارزی و ریالی بالغ بر ۲۱۶ هزار و ۹۳۴ میلیارد ریال در پایان بهمن ماه سال جاری است. از طرفی، کل مانده خالص تسهیلات و مطالبات «بانک پارسیان» ۵۰۴ هزار و ۱۳۶ میلیارد ریال است.

بنابراین، نسبت مانده خالص تسهیلات در بخش "صنعت و معدن" به کل مانده خالص تسهیلات و مطالبات بانک، ۴۲.۸ درصد می‌شود که میزان قابل توجهی به شمار می‌رود.

به طور کلی می‌توان گفت که «بانک پارسیان» در صرف منابع در اختیار خود عملکرد مطلوبی داشته و توانسته حجم قابل توجهی از سپرده‌های در اختیار را به صنایع مختلف تزریق کند. از آن جا که حوزه "صنعت و معدن" جزو صنایع مهم و سودآور کشور محسوب می‌شود، اعطای تسهیلات به این بخش عایدی مناسبی برای بانک به همراه خواهد داشت و احتمال سوخت شدن تسهیلات به حداقل می‌رسد.

عناوین برگزیده