تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۴۲
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۹۱۳۳۱
سرویس خبر : انرژی

تولید روزانه یک میلیون لیتر آب ژاول در پتروشیمی کارون

می متالز - مدیر عامل پتروشیمی کارون از تولید روزانه یک میلیون لیتر آب ژاول در این پتروشیمی خبر داد و گفت: با گسترش ویروس کرونا در کشور، این پتروشیمی در راستای انجام مسوولیت‌های اجتماعی، تولید آب ژاول خود را تا پنج برابر افزایش داد.
تولید روزانه یک میلیون لیتر آب ژاول در پتروشیمی کارون

به گزارش می متالز، علیرضا صدیقی‌ زاده امروز (چهارشنبه) در نشستی خبری که به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد، با بیان اینکه پیش از این بحران، تولید آب ژاول در پتروشیمی کارون  روزانه ۲۰ تن بود، ادامه داد: این رقم اکنون به ۱۰۰ تن رسیده است.

وی افزود: آب ژاول یکی از محصولات فرعی پتروشیمی کارون است که با هدف مقابله با کرونا تولید آن را افزایش داده ایم.

صدیقی زاده با اشاره به اینکه امکان حمل آب ژاول در اندازه های مختلف از تانکر تا بسته های ۴ لیتری در این پتروشیمی وجود دارد، تاکید کرد: به دلیل کمبود تانکر حمل در خوزستان مشتریان باید وسیله حمل و نقل را خودشان تهیه کنند.

به گفته صدیقی زاده، آب ژاول تولیدشده در پتروشیمی کارون در هفت استان شامل خوزستان، لرستان، کهکیلویه و بویر احمد، فارس، تهران، گیلان و خراسان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۱۳ روز گذشته معادل ۱۳ میلیون لیتر آب ژاول رقیق شده تولید کرده ایم، گفت: هیچ محدودیتی برای تحویل آب ژاول نداریم.

مدیرعامل پتروشیمی کارون ادامه داد: تولید آب ژاول تاثیری بر تولید محصول اصلی این پتروشیمی نداشته و تولید تی دی آی در بهترین شرایط قرار دارد.

وی افزود: آب ژاول را با قیمت تمام شده لیتری هزار و ۱۰۰ تومان به مشتریان می دهیم و این در حالی است که قیمت بازار با غلظت پنج درصد، لیتری پنج هزار تومان است.

صدیقی زاده با بیان اینکه تا کنون ۲.۵ میلیون لیتر آب ژاول به زندان های سراسر کشور تحویل شده، گفت: بخش زیادی از آب ژاول مورد نیاز شهرداری تهران از این پتروشیمی تامین شده است.

عناوین برگزیده