تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۰۷
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۹۱۸۰۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معادن زغال سنگ، اصناف و پایانه‌های کرمان تعطیل شد

می متالز - استاندار کرمان گفت: معادن زیرزمینی زغال سنگ از فردا تا بعد از تعطیلات نوروزی تعطیل می‌شوند و در صورت نیاز این تعطیلی ادامه می‌یابد و کارگران برای آن مدت از بیمه بیکاری استفاده کنند.
معادن زغال سنگ، اصناف و پایانه‌های کرمان تعطیل شد

به گزارش می متالز، محمدجواد فدائی امروز در نشست خبری با اشاره به تصمیمات مهم ستاد استانی امروز اظهار داشت: کلیه دستگاه‌های دولتی، سازمان‌ها، شرکت‌ها، بانک‌ها و شهرداری‌ها، محدودیت‌ها و امتیازات خود را به گونه‌ای قرار دهند که تا خرداد سال آینده هم شهروندان بتوانند از آنها استفاده کنند تا از حجم مراجعات کاسته شود و در این شرایط شاهد شلوغی این ادارات نباشیم.

استاندار کرمان عنوان کرد: کنترل ورودی‌های استان طبق دستورالعمل تهیه شده از سوی تیم‌های متشکل از هلال احمر، علوم پزشکی و نیروی انتظامی، تکلیف همه موارد برای خودروها اعم از اجازه عبور، قرنطینه و یا برگشت مشخص شده است.

وی گفت: با تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، 15 ورودی استان تحت کنترل قرار می‌گیرند و نماینده ستاد نیز به تیم سه نفره اضافه می‌شود تا نظارت بر اجرای دستورالعمل داشته باشند.

فدائی تصریح کرد: صدا و سیما از پخش هر آگاهی و اطلاعیه‌ای که تبلیغ تورهای گردشگری و حراجی و تخفیف‌ها می‌شود باید خودداری کنند.

وی گفت: در سطح شهرها بعضا با خودروهای غیربومی و استان‌های آلوده مواجه می‌شدیم که قرار شد اکیپ‌های مشترک بسیج و دانشگاه علوم پزشکی در سطح شهرها حضور یابند و در صورتی که خودرو با پلاک استان‌های آلوده مشاهده کردند، ضمن کنترل و دریافت اطلاعات از آنها، نسبت به برخورد لازم از جمله قرنطیه، برگشت و یا انتقال به مراکز درمانی آنها اقدام کنند.

وی ابراز داشت: معادن زیرزمینی زغال سنگ از فردا تا بعد از تعطیلات نوروزی تعطیل می‌شوند و در صورت نیاز این تعطیلی ادامه می‌یابد و کارگران برای آن مدت از بیمه بیکاری استفاده کنند.

فدائی بیان داشت: از فردا تمام اصناف در سطح استان کرمان به غیر از 12 صنف ضروری .... تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

وی اضافه کرد: دفاتر پیشخوان و پایانه‌های مسافربری نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند تا کاهش مبتلایان بیماری را داشته باشیم.

عناوین برگزیده