تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۴۴
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۹۱۹۰۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

ناآرامی‌ها در شیلی، تولید معادن دولتی آن را کاهش داد

می متالز - تولید شرکت کودلکوی شیلی، بزرگ‌ترین تولیدکننده مس دنیا، دوباره در ماه ژانویه با افت ۶.۸ درصدی نسبت به ژانویه سال گذشته به ۱۱۸ هزار و ۶۰۰ تن رسید؛ عامل اصلی کاهش تولید، افت عیار در بزرگ‌ترین ذخایر، کمبود آب و ناآرامی مدنی بود.
ناآرامی‌ها در شیلی، تولید معادن دولتی آن را کاهش داد

به گزارش می متالز و به نقل از MINING.COM، تولید مس شیلی در سال گذشته کاهش داشت. شرکت کودلکو ۱.۷ میلیون تن مس تولید کرد که کمترین سطح از سال ۲۰۰۸ بود که تولید تنها ۱.۵۵ میلیون تن بود. این در حالی است که بهره‌بردای از معدن بزرگ Ministro Hales که سالانه بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تن مس تولید می‌کند، در آن زمان هنوز آغاز نشده بود.

طبق اعلام Cochilco (آژانس مس این کشور)، وضعیت معادن خصوصی بهتر است. تولید معدن اسکوندیدای شرکت بی‌اچ‌پی که بزرگ‌ترین معدن مس دنیا است، در ماه گذشته ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشت و به ۱۰۰ هزار و ۹۰۰ تن رسید. همچنین یکی دیگر از معادن بزرگ شیلی به اسم کولاهاوسی که در مالکیت مشترک Anglo American و گلنکور است، شاهد رشد ۲۰.۲ درصدی تولید بود.

کشور شیلی شاهد افت ۲.۳ درصدی درآمد حاصل از صادرات مس در ماه فوریه بود که دلیل آن کاهش تقاضای خریدار اصلی یعنی چین و همچنین تظاهرات خشونت‌آمیز بر سر عدم برابری و ناعدالتی اجتماعی بود. ناآرامی اجتماعی شیلی از ماه اکتبر سال گذشته آغاز شد و منجر به میلیاردها دلار زیان به کسب‌ و کارهای خصوصی و زیرساخت عمومی و همچنین تخریب وجهه دیرینه شیلی به عنوان باثبات‌ترین و پررونق‌ترین کشور در آمریکای لاتین شد.

عناوین برگزیده