تاریخ: ۲۴ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۱۶
بازدید: ۴۸۰
کد خبر: ۹۲۵۰
حسین زاده:

ضرورت تسریع در اتصال خطوط ریلی به کریدورهای بین المللی / واردات ریل تا رسیدن تولید داخل به خودکفایی بلامانع است

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر اینکه تولید ریل در کشور کفاف نیاز آن را نمی دهد، گفت: با واردات ریل در برهه ای از زمان تا رسیدن میزان تولید داخل به خودکفایی می توانیم منابع درآمد زایی برای کشور ایجاد کنیم.
ضرورت تسریع در اتصال خطوط ریلی به کریدورهای بین المللی / واردات ریل تا رسیدن تولید داخل به خودکفایی بلامانع است

به گزارش می متالز، عبدالکریم حسین زاده با تاکید بر ضرورت توسعه حمل و نقل ریلی در کشور، گفت: کشور سالانه به 75 هزار تن ریل برای احداث خطوط جدید نیاز دارد که با توجه به برخی محدودیت ها تامین این میزان از تولیدات داخلی میسر نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه حمل و نقل ریلی در کشور از برنامه توسعه پنج ساله پنجم و پنج ساله ششم که شروع شده بسیار عقب است، افزود: تحقق پذیری ما در حوزه توسعه خطوط ریلی برای اتصال به کریدورهای بین المللی دور از ذهن بوده و تحقق این موضوع از برنامه های بالا دستی عقب است.

بی توجهی به توسعه حمل و نقل ریلی کشور را از درآمدزایی بسیار دور می کند

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ادامه روند فعلی و بی توجهی به توسعه حمل و نقل ریلی ما را از مزیت های نسبی این صنعت که می تواند منبع درآمدزایی بسیار بالایی برای کشور باشد دور می کند، گفت: برای پیشبرد اهداف کشور در توسعه خطوط ریلی و اتصال هر چه سریع تر به کریدورهای بین المللی باید برنامه ریزی منسجم همراه با بودجه کافی برای تکمیل خطوط در نظر گرفته شود.

حسین زاده با تاکید بر اینکه حمل و نقل ریلی در حال حاضر ایمن ترین، پاک ترین و ارزان ترین نوع حمل و نقل است، تصریح کرد: بی توجهی به حمل و نقل ریلی باعث شده که در اختیار خیل عظیمی از شهروندان ما قرار نگیرد.

اتصال خطوط ریلی به کریدورهای بین المللی باید در اولویت باشد

وی با بیان اینکه باید توسعه حمل و نقل ریلی و اتصال به کریدورهای بین المللی باید در اولویت کارها قرار بگیرد، گفت: شاید برای بهبود وضعیت حمل و نقل ریلی مجبور به خرید از خارج از کشور باشیم در این صورت باید مزیت نسبی واردات به نسبت تولید داخل را بسنجیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: با واردات ریل در برهه ای از زمان تا رسیدن میزان تولید داخل به خودکفایی می توانیم منابع درآمد زایی برای کشور ایجاد کنیم، زیرا در غیر این صورت باید منتظر تولید داخل باشیم که این خود معطلی صنعت حمل و نقل ریلی را در پی دارد.

ظرفیت تولید ریل در داخل کفاف نیاز کشور را نمی دهد

حسین زاده با اشاره به اینکه ظرفیت تولید ریل در داخل به اندازه نیاز نیست، گفت: در حال حاضر هر چه در انتظار بالا بردن ظرفیت های تولید برای پوشش دهی نیاز داخل به ریل باشیم در اصل توسعه حمل و نقل ریلی و درون سرزمینی کشورمان را پشت خط نگه داشته و معطل کرده ایم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: باید خطوط ریلی اولویت دار را خریداری کرده و سایر آن را از تولید داخلی و ظرفیت کارخانجات کشور تهیه کنیم./

عناوین برگزیده