تاریخ: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۵۷
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۹۳۰۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رضایی با اشاره فرمایشات امروز مقام معظم رهبری:

اقتصاد دانش بنیان یکی از مولفه های قدرت در کشور / جهش علمی باید سرعت بیشتری بگیرد

می متالز - نماینده مجلس دهم، با اشاره به پیشرفت های چشمگیر کشور در حوزه های علمی، از این بخش به عنوان یکی از مولفه های اصلی قدرت در کشور نام برد و بر ضرورت تقویت اقتصادی دانش بنیان تأکید کرد.
اقتصاد دانش بنیان یکی از مولفه های قدرت در کشور / جهش علمی باید سرعت بیشتری بگیرد

به گزارش می متالز، محمد ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به مناسب فرا رسیدن روز مبعث رسول اکرم (ص) درباره لزوم توجه به مولفه های قدرت برای توسعه همه جانبه کشور،گفت: رهبری امروز در این رابطه فرمودند که خوشبختانه تمام ظرفیت های لازم در کشور برای تحقق مولفه های قدرت وجود دارد که باید به آن ها توجه ویژه ای کرد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مولفه های قدرت کشورمان، قدرت نظامی است، در دهه های اخیر قدرت نظامی ایران رشد عالی داشته که این مسئله به دلیل مدیریت جهادی و توسط مدیران و جوانان دلسوز و متعهد محقق شده است، پیشرفت چشمگیر در حوزه نظامی و دفاعی موجب شده که تمام تهدیدات علیه کشورمان دفع شود.

وی گفت: یکی از شاخص های اصلی قدرت در کشور، قطعا انسجام حاکمیت و مسئولان کشور است، به طور حتم تفرق بین مسئولان نتیجه ای جزء از بین رفتن دستاوردهای کشور ندارد، قطعا تنش های سیاسی بسیار برای کشور پرهزینه است که باید آن ها را اصلاح کرد،  در شرایط کنونی دشمنان از فضای مجازی برای مقابله با کشور و زیر سوال بردن دستاوردها و پیشرفت های نظام استفاده می کند.

رضایی افزود: در شرایط کنونی دشمنان از فضای مجازی برای القای فضای یأس و ناامیدی استفاده کرده و دستاوردهای کشور را تخریب می کنند، اما در این میان ما هر روز شاهد تحقق دستاوردهای جدید در کشور هستیم، خوشبختانه در حوزه علمی روزانه دستاوردهای جدید علمی رونمایی می شود.

وی گفت: به طورحتم یکی از مولفه های اصلی قدرت در کشور، جهش علمی و فناوری است، از این به هر میزانی که شرکت های دانش بنیان تقویت شوند می توانیم ایرانی قدرتمند تر داشته باشیم. به نظر من اقتصاد کشور باید حول محور فعالیت های دانش بنیان قرار داشته باشد، البته در این رابطه اقدامات بسیاری خوبی از سوی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور صورت گرفته است.

عناوین برگزیده