تاریخ: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۱
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۹۴۳۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پیش‌بینی عجیب از رشد شاخصی که چاشنی تورم را گرفته است:

شاخص در مرز یک میلیون واحد!

می متالز - پیش‌بینی‌ها حاکی از رسیدن شاخص به مرز یک میلیون واحد بوده و با توجه به تورم پیش رو، رسیدن به این شاخص دور از ذهن نیست.
شاخص در مرز یک میلیون واحد!

به گزارش می متالز، امیر سیاحی مدیرمعاملات کارگزاری آریا نوین گفت: با توجه به اتفاقات جاری در سال جدید باید منتظر یک تورم حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصدی بود. 


وی ادامه داد: به طور کلی تورم اتفاقی خوب برای بازار بوده چرا که ارزش دارایی تمامی شرکت‌ها را بالا برده و باعث ارزش گذاری صحیح خواهد شد.


این کارشناس بازار سرمایه به مثبت شدن کلیت بازار با وجود تورم اشاره داشت و گفت: اگر قوانین یک دفعه‌ای و اقدامی در جهت منفی شدن بازار صورت نگیرد، سال خوبی پیش روی بورس خواهد بود.

 

قوانین وضع شده به ایجاد حباب دامن می‌زند

سیاحی در خصوص قوانین وضع شده خاطر نشان کرد: این قوانین که به اسم کنترل بازار وضع می‌شود باورپذیر نیست چرا که طی سه سالی که بازار منفی بود هیچ گونه قانونی برای بازار راکد تصویب نشد، اما طی یکسال اخیر که بازار رونق پیدا کرده دائما قانون برای کنترل بازار وضع می‌شود.


این کارشناس سرمایه حباب را امری رایج در تمامی بازار‌های دنیا دانست و گفت: قوانین بیشتر باعث ایجاد حباب شده و به سهامدار به جای آگاهی، فضای ترس را القا می‌کند. بازار‌هایی به جز بازار سرمایه در حال فعالیت اند که بیشتر مستعد حباب بوده و نیاز به کنترل سفته بازی دارند.

 

پیش بینی شاخص در مرز یک میلیون واحد 

سیاحی به رشد زیاد شاخص در سال جدید اشاره کرد و گفت: پیش بینی‌ها حاکی از رسیدن شاخص به مرز یک میلیون واحد بوده و با توجه به تورم پیش رو، رسیدن به این شاخص دور از ذهن نیست.


وی ادامه داد: با توجه به ریزش قیمت نفت و کسری بودجه بسیار زیاد دولت، دو راه برای جبران آن وجود دارد: انتشار اوراق و افزایش مالیات که خود مجددا باعث افزایشی بر قیمت‌ها خواهد شد و به نظر می‌رسد که اقتصاد گنجایش این موضوع را نداشته باشد.

عناوین برگزیده