تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۳۰
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۹۴۹۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برگزاری جلسه مشترک کارگروه تنظیم بازار استان کرمانشاه و کمیته تامین، تولید و توزیع اقلام بهداشتی ضد کرونا

می متالز - جلسه مشترک کارگروه تنظیم بازار استان کرمانشاه و کمیته تامین، تولید و توزیع اقلام بهداشتی ضد کرونا، به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و با حضور رییس سازمان صمت استان و سایر اعضا در محل سالن جلسات شهدای دولت استانداری برگزار شد.
برگزاری جلسه مشترک کارگروه تنظیم بازار استان کرمانشاه و کمیته تامین، تولید و توزیع اقلام بهداشتی ضد کرونا

به گزارش می متالز، اولین دستور کار جلسه در خصوص قیمت مرغ کشتارگاه های استان بود که این موضوع مورد بررسی و مشورت اعضا قرارگرفت و به پیشنهاد رییس سازمان صمت استان مقرر شد در یک جلسه فوری، با حضور مدیران عامل کشتارگاه های سطح استان و همچنین نماینده دادستان و سازمان صمت، پشتیبانی امور دام و تعاون روستایی این موضوع مطرح و به نتیجه برسد.

دستور کار دوم جلسه، درخصوص تعیین یک پروتکل جامع بهداشتی برای واحدهای تولیدی و صنفی بود که رییس سازمان صمت استان کرمانشاه در این خصوص تصریح کرد: در حال حاضر حدود 900 واحد تولیدی در استان با تعداد متغیر کارگر وجود دارد که هم، واحدهای کوچک و هم، واحدهای بزرگ برای ما اهمیت دارند و باید از طریق ایجاد یک پروتکل جامع بر مبنای طرح فاصله گذاری اجتماعی و با همکاری اداره بهداشت و درمان، بتوانیم سلامت کارگران عزیز را تا حدودی تامین کنیم.

وی اضافه کرد: مثلا در خصوص برنامه ریزی در زمان ورود و خروج کارگران به محل کار، نحوه استفاده از سرویس های ایاب و ذهاب، چینش افراد در خطوط تولید بتوانیم بهترین طرح را پیشنهاد و اجرا نماییم.

رییس سازمان صمت استان کرمانشاه در ادامه افزود: ما توانستیم تقاضای استان را از لحاظ تولید و تامین ضد عفونی کننده دست برطرف و همچنین 500 هزار ماسک را در داروخانه های شبانه روزی توزیع کنیم که کم تر استانی موفق به این امر شده است.

وی در ادامه بیان کرد: تمام تلاش مان را به کار بردیم و از تولید روزی 1500 عدد ماسک، به تولید 50000 عدد ماسک رسیده ایم و امید داریم که در سال جهش تولید، ظرفیت را از این بیشتر هم افزایش دهیم.

در ادامه، معاون هماهنگی اقتصادی استانداری، ضمن تشکر از تک تک عوامل افزود: آثار پیچیده کرونا روز به روز بیشتر نمایان می شود و اولویت ما در درجه اول، سلامت مردم است که با مشارکت آنان، تاحدود زیادی محقق شده است و این مسیر باید ادامه داشته باشد.

حاتمی ادامه داد: این بیماری، صدمات بسیار گسترده ای به ساختارهای مختلف کشور زده که بعد اقتصادی آن بسیار مشهود است و امسال چون سال جهش تولید است، خیلی باید تلاش کرد تا آثار آن به حداقل کاهش یابد.

وی در پایان افزود: یکی از استراتژی های ما، توجه به اقشار آسیب پذیر است و ما باید به این قشر توجه ویژه ای داشته باشیم، امسال کار ما بسیار زیاد است و باید با کمک هم، اقتصاد را به حالت عادی بازگردانیم.

عناوین برگزیده