تاریخ: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۱۱
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۹۵۶۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دومین محموله ماسک رایگان تحویل دانشگاه علوم پزشکی قزوین شد

می متالز - دومین محموله ماسک رایگان از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت روز یکشنبه به دانشگاه علوم پزشکی قزوین تحویل داده شد تا میان مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان توزیع شود.
دومین محموله ماسک رایگان تحویل دانشگاه علوم پزشکی قزوین شد

به گزارش می متالز، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در حاشیه اهدای این ماسک‌ها، گفت: اولین محموله ماسک رایگان شامل ۸۲ هزار عدد هفتم فروردین ماه سال جاری به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شد.

سعید نبیل افزود: امروز هم ۲۱ هزار و ۸۵۰ عدد ماسک اِن ۹۵ و ۹۲ هزار و ۲۵۰ عدد ماسک سه لایه وارداتی و در مجموع تاکنون ۲۰۰ هزار ماسک در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قزوین جهت توزیع در بین کادر درمانی بیمارستان‌های استان قرار داده شد.

وی، نیاز مراکز درمانی استان به ماسک را روزانه هشت هزار عدد دانست و اظهار داشت: با وجود تولید روزانه ۳۰ هزار عدد ماسک از سوی مراکز تولیدی استان، تنها ۶ هزار عدد آن مخصوص بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است.

این مسوول افزود: چهار واحد صنعتی به همراه ۳۰ کارگاه تولیدی هم اکنون در سطح استان قزوین اقدام به تولید محصولات بهداشتی از جمله ماسک می‌کنند که تاکنون ۵۰۰ هزار قلم انواع اقلام بهداشتی استاندارد را به تولید رسانده‌اند.

نبیل اضافه کرد: از مجموع ۲۲ میلیون عدد دستکش تولیدی در سطح استان، یک میلیون و ۴۰۰ هزار عدد آن در قزوین توزیع شده و مابقی آن به سایر استان‌ها ارسال گردیده است.

تاکنون، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان تاکنون به ۸۷۳ مورد و آمار جان باختگان نیز به ۱۱۰ نفر رسیده است.

عناوین برگزیده