تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۳:۳۴
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۹۵۷۸۲
سرویس خبر : انرژی

نشست فوق‌العاده اوپک پلاس فرصتی برای اقدامی قاطع و فوری است

می متالز - رئیس دوره‌ای اجلاس سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و وزیر انرژی و معادن الجزایر در سخنرانی افتتاحیه نهمین نشست فوق العاده اوپک پلاس اعلام کرد که امروز فرصتی برای همکاری چندجانبه، انعطاف‌پذیری و فراگیر بودن، در این اوقات دشوار است.
نشست فوق‌العاده اوپک پلاس فرصتی برای اقدامی قاطع و فوری است

به گزارش می متالز، محمد عرقاب، در سخنرانی افتتاحیه نهمین نشست فوق‌العاده اوپک پلاس از طریق وبینار، ضمن تاریخی خواندن این نشست، اظهار کرد: امروز فرصتی برای همکاری چندجانبه، انعطاف‌پذیری و فراگیر بودن، در این اوقات دشوار است.

وی افزود: ما با فاجعه‌ای انسانی در مقیاسی که شاید در بیش از یک قرن گذشته مشاهده نشده باشد، مواجهیم. بیماری کووید-19 که اکنون وارد مرحله همه‌گیری جهانی شده، تقریباً به همه بخش‌های کره‌ زمین رسیده است.

رئیس دوره‌ای اوپک و وزیر انرژی و معادن الجزایر تصریح کرد: افزون بر تلفات انسانی، این بحران آسیب‌های بزرگی را به اقتصاد جهانی و به بازار جهانی نفت وارد کرده است.

عرقاب گفت: تأثیر کرونا بر بازار نفت نیز بی‌سابقه است، از میان رفتن حجم بالایی از تقاضای نفت و در نتیجه نبود تعادل بین عرضه و تقاضا، این ظرفیت را دارد که سطح ذخیره جهانی را به سرعت تکمیل کند و سبب تعطیلی اجباری تولید شود؛ در زمانی که کشورهای صادرکننده نفت با این فاجعه انسانی همه‌گیر و رکود اقتصادی ناشی از آن روبه‌رو هستند، تأثیر منفی آن بر درآمد این کشورها نیز بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: اکنون در نقطه عطف بحرانی قرار داریم، جایی که نیازمند عمل است. بازار نفت در سقوطی ناپایدار است، این نشست اضطراری فرصتی برای اقدامی قاطع و فوری است.

رئیس دوره‌ای اوپک گفت: نشست امروز پیام روشنی به بازار جهانی ارسال می‌کند که ما این شرایط را جدی می‌گیریم و با پیشروی مسئولانه به سمت یافتن راه‌حل‌های سازنده و مؤثر برای برقراری تعادل در بازار جهانی نفت گام برمی‌داریم.

عرقاب تصریح کرد: امروز باید سریع و قاطعانه با همبستگی و اتحاد محکم، به نفع تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان، اقتصاد جهانی و نسل‌های آینده عمل کنیم.

عناوین برگزیده