تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۴
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۹۶۸۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک کارشناس بازار مطرح کرد؛

مقاومت محصولات فلزی در برابر افت قیمتی ناشی از "کرونا"

می متالز - یک کارشناس بازار گفت: آثار کرونا بر بازار محصولات معدنی را نمی توان پیش بینی کرد، با این حال بازار محصولات فلزی نسبت به دیگر محصولات به نسبت بهتر بوده و توانسته در مقابل افت قیمت‌ها تا حدودی مقاومت کند.
مقاومت محصولات فلزی در برابر افت قیمتی ناشی از "کرونا"

به گزارش می متالز، محمدحسین بابالو با بیان این مطلب در ادامه افزود: برای محصولات معدنی 2 فاز وجود دارد که یکی از آنها توقف تولید است که در همه بخش ها وجود دارد و دیگری کاهش تقاضاست که منجر به تکانه های جهانی شده است.

به گفته وی، رکودی که بر کل جهان تحمیل شده بر بازارسهام نیز اثر گذار بوده که نمونه بارز آن در قیمت نفت جهانی است.

این کارشناس بازار در ادامه اظهار کرد: در بازار سنگ آهن به عنوان یکی از محصولات معدنی مهم شاهد توقف تولید در بیشتر کارخانه‌ها بودیم و تولید آن با محدودیت روبرو شد، اما با آغاز فعالیت چین و تولید سنگ آهن روند روبه بهبودی رفته و می توان به بازار آن نسبت به دیگر محصولات معدنی امیدوار بود.

به گفته وی، بازار محصولات فلزی نسبت به دیگر محصولات به نسبت بهتر بوده و توانسته در مقابل افت قیمت ها تا حدودی مقاومت کند. اما اینکه تا چه زمانی این موضوع ادامه پیدا کند مشخص نیست.

بابالو ادامه داد: شیوع ویروس کرونا باعث شده تا عدم هماهنگی در بازار مصرفی ایجاد شود و با توجه به شواهد موجود، امکان عمیق تر شدن این رکود در بازار نیز وجود دارد و نمی توان گفت که تاثیرهای کرونا در ادامه چگونه خواهد بود. اینکه تا چه زمانی امریکا و اروپا و دیگر کشورها درگیر کرونا هستند ، فاصله گذاری اجتماعی تا کی ادامه دارد و به وجود آمدن معضل بیکاری تا چه زمانی ادامه خواهد یافت، همه می توانند بر بازار جهانی اثر گذار باشند.

عناوین برگزیده