تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۷
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۹۶۹۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازارهای آسیایی جانی دوباره گرفتند/ آمار تجاری چین امیدوارکننده بود

می متالز - بازارهای آسیایی در روز سه شنبه به روند افزایشی نسبی خود ادامه دادند در حالی که آمار تجاری چین نسبت به آنچه پیش بینی می شد، امیدوارکننده تر بود.
بازارهای آسیایی جانی دوباره گرفتند/ آمار تجاری چین امیدوارکننده بود

به گزارش می متالز،  در حالی که برخی از کشورها، فعالیت های اقتصادی خود را از سرگرفته اند و برخی از محدودیت های ناشی از ویروس کرونا را لغو کرده اند، خبرهایی حاکی از رشد آمار تجاری چین به گوش می رسد که موجب رشد بازارها شده است.

تحلیل گران معتقدند ریسک های اقتصادی که از بابت پاندمیک شدن ویروس کرونا ایجاد شده بود در حال برطرف شدن است و بسته های حمایتی و سیاست های پولی و مالی کشورها در این میان نقش مهمی را ایفا کرده اند.

در این بین، آمارها حاکی از این است که میزان صادرات چین در مقایسه با سال گذشته در ماه مارچ تنها با کاهش ۶.۶ درصدی همراه بوده است در حالی که کارشناسان انتظار کاهش ۱۴ درصدی را داشتند.

در این میان میزان واردات این کشور با تعدیل ۰.۹ درصدی رو به رو شد در حالی که کارشناسان در پیش بینی ها انتظار افت ۹.۵ درصدی داشتند.

به این ترتیب، در بازارها شاخص CSI چین با رشد ۰.۹ درصدی همراه شد و شاخص اس اند پی استرالیا نیز ۱.۱ درصد رشد کرد در حالی که نیکی ژاپن ۲.۲ درصد افزایش را به خود اختصاص داد.

شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ نیز با رشد ۰.۶ درصدی معاملات را ادامه داد و شاخص آسیا پاسفیک به غیر از ژاپن یک درصد مثبت شد.

اما در بازارهای کالایی، بازگشت اقتصاد چین به مدار تولید و عبور از کرونا همزمان با کاهش فعالیت معادن عمده دنیا در استرالیا و شیلی از عوامل تحریک کامودیتی ها به خصوص فلز مس در بازار است.

بر اساس این گزارش، پرو دیروز معدن آنتامینا که یکی از بزرگترین معادن روی و مس دنیا است را تعطیل کرده است و معدن بزرگ دیگر مس به نام لاس بامباس متعلق به گروه MMG نیز عدم توانایی خود برای ادامه کار را بیان داشته و اعلام داشته که به دلیل تمدید محدودیت های کرونا تا ۲۶ آپریل در پرو، قادر به تولید عادی و تحویل کنسانتره به مشتریان نیست.

عناوین برگزیده