تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۱
بازدید: ۳۱۸
کد خبر: ۹۷۱۸۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
دبیر انجمن سنگ ایران:

امسال با کاهش تقاضا در بازار داخلی و خارجی روبرو هستیم

می متالز - دبیر انجمن سنگ ایران گفت: در سال 99، مشکلات ناشی از شیوع کرونا بر دیگر مسائل و چالش های موجود در کشور همچون تحریم اضافه شده و امسال با کاهش میزان تقاضا از سوی بازار داخلی روبرو خواهیم بود.
امسال با کاهش تقاضا در بازار داخلی و خارجی روبرو هستیم

به گزارش می متالز، احمد شریفی با بیان این مطلب در ادامه افزود: بخش معدن و صنایع معدنی کشور مشکلی برای افزایش تولید ندارند. کما اینکه معادن سنگ های تزیینی در کشور می تواند ظرفیت 30 میلیون تنی موجود را فعال کند.

شریفی ادامه داد: سال گذشته بخش سنگ‌های تزیینی درکشور 10میلیون تن تولید داشت و امسال هم می تواند این میزان از تولید را محقق کرده و حتی رقم بالاتری را به خود اختصاص دهد. همچنین 6 هزار واحد فرآوری سنگ در کشوربا ظرفیت 180 میلیون مترمربع تولید نیز امسال می تواند بین 60 تا 70 میلیون مترمربع تولید سنگ فرآوری شده داشته باشد.

دبیر انجمن سنگ ایران در ادامه به مشکلات ناشی از شرایط موجود به دلیل انتشار ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: مشکل اساسی که ما امسال با آن روبرو هستیم مصرف کالا و بازاری است که قرار است محصول در آن عرضه شود.

وی افزود: اگر بتوانیم بازار خوبی برای فروش محصولات خود داشته باشیم مشکل تولید نخواهیم داشت، اما اکنون با توجه به شرایط فعلی در کشورامسال با کاهش ساخت و ساز و کاهش میزان تقاضا روبرو خواهیم بود. از سوی دیگر در بازار جهانی نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا این کاهش تقاضا ادامه خواهد داشت و بر روند صادرات سنگ تزیینی اثرگذار خواهد بود.

به گفته دبیر انجمن سنگ ایران، این کاهش تقاضا در بازار داخلی و بازار جهانی به نفع صنعت سنگ نیست و باید تولیدکنندگان میزان تولیدشان را به دلیل کاهش تقاضا کم کنند.

شریفی افزود: در سال‌های گذشته که کارخانه ها با یک سوم ظرفیت اسمی کار می کردند با شرایط فعلی باید میزان تولید خود را از این رقم نیز کمتر کنند و در نهایت به زنجیره تولید سنگ در کشور لطمه وارد می شود. در اینجاست که دولت می تواند با حمایت از فعالان این صنعت، به سرپا ماندن واحدهای تولیدی کمک کند تا در ادامه راه و بهبود یافتن شرایط موجود در کشور همه چیز به روال عادی خود بازگردد.

عناوین برگزیده