تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۱۲
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۹۷۲۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
توسط بورس تهران و فرابورس:

شروع معاملات ۴ سهم تازه وارد به بعد از پایان بازار موکول شد/ علت

می متالز - بورس تهران و فرابورس زمان آغاز معاملات چهار شرکت تامین سرمایه بانک ملت، سرمایه گذاری کشاورزی کوثر، پتروشیمی تندگویان و سرمایه گذاری صباتامین را برای امروز اعلام کردند.
شروع معاملات ۴ سهم تازه وارد به بعد از پایان بازار موکول شد/ علت

به گزارش می متالز،  مدیریت عملیات بازار شرکت بورس تهران اعلام کرد: نمادهای معاملاتی "تملت و زکوثر" از امروز چهارشنبه 27 فروردین تا اطلاع ثانوی در زمان جلسه معاملاتی (08:30 تا 12:30) معامله نخواهند شد. زمان انجام معامله در این دو نماد از ساعت 12:35 تا 13:30 و بدون مرحله پیش گشایش انجام خواهد شد.

همچنین مدیر عملیات بازار شرکت فرابورس اعلام کرد: معاملات در نمادهای "شگویا و صبا" چهار‌شنبه 27 فروردین صرفا از ساعت 12:35 تا 13:30 بصورت حراج پیوسته انجام خواهد شد. جلسه معاملاتی امروز در نمادهای فوق بدون برگزاری پیش گشایش خواهد بود.

براساس این گزارش، روح الله دهقان مدیرعامل مدیریت فناوری بورس تهران، درباره علت این تصمیم بورس و فرابورس دیروز به بورس پرس گفته بود: به دلیل محدودیت در تخصیص سهام عرضه اولیه و افزایش تعداد متقاضیان شرکت های جدید، هنگام فروش سهام این گروه که با افزایش 1400 درصدی در یک هفته از 20 هزار فروش به 300 هزار فروش رسیده، سامانه معاملات بار بسیار زیادی را متحمل می شود و زمینه اختلال یکی از دو سامانه جدای بورس یا فرابورس را فراهم می کند.

برای حل اختلال ناشی از فشار فروش شرکت های جدید هم به مدیران بورس و فرابورس پیشنهاد داده شده معاملات سهام این گروه بعد از اتمام زمان معاملات و بین 12:30 تا 13:30 دقیقه باشد تا از بار زیاد ناشی از فشار فروش سنگین بر سامانه جلوگیری شود. این اقدام دربرخی موارد رخ داده اما درخواست شده به صورت یک رویه مشخص باشد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده