تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۳۳
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۹۷۳۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در روز ثبت دو رکورد فوق العاده در تاریخ بورس رخ داد:

معاملات مشکوک "فارس"، یک پتروشیمی، دو سهم قندی + ۱۱ نماد

می متالز - در روز ثبت دو رکورد فوق العاده در تاریخ بورس، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، یک پتروشیمی، دو سهم قندی و ۱۱ نماد دیگر در شمار معاملات مشکوک قرار گرفتند.
معاملات مشکوک "فارس"، یک پتروشیمی، دو سهم قندی + ۱۱ نماد

به گزارش می متالز، معاملات آخرین روز کاری این هفته بازار سهام متاثر از چند عامل با جهش 19 هزار و 353 واحدی شاخص به پایان رسید تا ضمن ثبت رکوردی جدید در رشد روزانه شاخص، ارزش معاملات خرد نیز به 13.5 هزار میلیارد تومان رسیده و رکوردی تاریخی را تجربه کند.

در این رویداد که شاخص متاثر از رشد مثبت 1984 تا 579 واحدی نماد شرکت های هلدینگ خلیج فارس، فولاد مبارکه، ملی مس، بانک ملت، سرمایه گذاری غدیر، تاپیکو و چادرملو به کانال 645 هزارتایی صعود کرد، ارزش روز بازارسهام شرکت های بورسی از 2.3 هزار هزار میلیارد تومان عبور کرد و ارزش معاملات سهام شرکت های بورسی و فرابورسی بیش از 5.3 و 3 هزار میلیارد تومان بود.

در این میان اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد 15 شرکت با داد و ستد 9 تا سه برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست و برای سومین روز متوالی سرمایه گذاری اقتصاد نوین قرار گرفت که در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس حضور دارد و باز هم با رشد 1.9 درصدی قیمت سهام و صف خرید، شاهد داد و ستد بیش از 2.9 میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های پگاه فارس، سپنتا، لیزینگ ایرانیان، پتروشیمی پردیس، پارس سوئیچ، بیمه‌ کوثر، قند پیرانشهر، عمران و سازندگی قزوین، گروه صنعتی ملی، لیزینگ خودرو غدیر، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، قند مرودشت، زرین معدن آسیا و فولاد کاوه جنوب کیش مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی پردیس، دو شرکت از گروه قندی و 11 شرکت دیگر از جمله نکات جالب این فهرست است.

برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard365.com مراجعه کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده