تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۱۹
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۹۷۴۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان:

هیچ صنعتی از آسیب های بیماری کرونا در امان نیست

می متالز - دکتر ساسان، استاد دانشگاه اصفهان گفت: بیماری کرونا تاثیر بسیاری بر روی اقتصاد جهان خواهد گذاشت و هیچ صنعتی از آسیب های کرونا در امان نیست.
هیچ صنعتی از آسیب های بیماری کرونا در امان نیست

به گزارش می متالز، دکتر عبدالحسین ساسان با اشاره به اینکه بیماری کرونا تاثیر بسیاری بر روی اقتصاد جهان گذاشته و این تاثیرات تا مدت تا باقی خواهد ماند افزود  نخستین و بزرگترین صنعتی که از بیماری کرونا آسیب دیده، بخش گردشگری است که با اولین ضرباتش آن را از کار انداخت، البته ما نمی دانیم که تا چه زمانی کرونا ادامه دارد و پس لرزه هایش تا کی خواهد بود، اما هتل ها و رستوران ها و تمامی حوزه های گردشگری به تعطیلی کشانده شده اند و حمل و نقل عمومی نیز به شدت آسیب دیده است.

وی ادامه داد: در این میان اقتصادهای خرد و خرده فروشی ها نیز با اندک فاصله زمانی ضربه های بسیار سختی خواهند دید و علت اینکه این بحران در اصناف خرد دیرتر اثر می گذارد هجوم مردم برای تامین مواد اولیه و نگرانی های آنها در خصوص کمبودهای ایجاد شده ناشی از بروز این بیماری است.

استاد دانشگاه اصفهان، همه مشاغل را درگیر این بحران دانست و گفت: اگر برخی بخش ها مثل صنعت و کشاورزی نیز از این بحران کمتر آسیب نبینند، در نهایت کاهش قدرت خرید مردم بر روی روند فعالیت آنها تاثیر می گذارد.

دکتر ساسان، کاهش 40 درصدی میزان رشد آمریکا در حوزه اقتصاد را برای اقتصاد جهان نگران کننده دانست و خاطرنشان کرد: بانک جهانی و صندوق بین المللی پول آمارهای بسیار نگران کننده ای دارند و ظاهرا بعد از آمریکا و اروپا آسیب و رکود وحشتناکی خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه کشورهای خاورمیانه نیز مصون نخواهند بود اذعان کرد: در این کشورها نیز حمل و نقل عمومی و درخواست برای انرژی فسیلی نیز کاهش می یابد و احتمال 27 تا 35 درصد نرخ رشد منفی پیش بینی می شود.

عناوین برگزیده