تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۵۷
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۹۷۴۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان:

جهش تولید نیازمند اصلاح زیرساخت هاست

می متالز - عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تحقق جهش تولید نیازمند کار کارشناسی، برنامه ریزی درست و اصولی و اصلاح و توسعه زیرساخت هاست.
جهش تولید نیازمند اصلاح زیرساخت هاست

به گزارش می متالز، محمد صادقی با اشاره به ضعف در زیرساخت های کشور اظهار کرد: توسعه و بهبود زیرساخت ها در کشور باعث رونق تولید و اقتصاد می شود اما متاسفانه در این امر کم کاری صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد: اگر زیرساخت ها در کشور اصلاح شود بسیاری از خسارت های تولید بخصوص در زمینه کشاورزی کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به نقش مدیریت صحیح در اقتصاد یک کشور تصریح کرد: برای مثال میزان بارندگی در کشور هلند 100 میلی متر از میزان بارندگی در سه استان شمالی کشورمان کمتر است اما میزان تولیدات کشاورزی این کشور دو برابر منابع نفتی کشور ماست.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر که نامگذاری ها صورت گرفته هیچ ستادی برای پیگیری تحقق آنها تشکیل نشده است، افزود: دولت نیز باید به تعهدات خود در زمینه تحقق نامگذاری ها عمل کند و با مدیرانی که در این امر کوتاهی می کنند، برخورد شود.

وی یکی از مهمترین موانع بر سر راه عملی شدن جهش تولید را عدم نظارت بر عملکرد مدیران و دستگاه ها عنوان کرد و ادامه داد: تا وقتی این نظارتها صورت نگیرد مشکلات اقتصادی باقی خواهند ماند.

به گفته صادقی، موانعی که در ادارات توسط برخی مدیران ایجاد می شود مشکلاتی بر سر راه فعالان اقتصادی به وجود می آورد.

وی همچنین با اشاره به اینکه افراد متخصص در زمینه های اقتصادی باید در جایگاه اصلی خود قرار گیرند، تصریح کرد: رابطه نباید بر ضابطه ارجح باشد و اگر متخصصان بر سر کار بیایند به طور حتم مشکلات بسیاری از تولید و اقتصاد کشورمان رفع خواهد شد.

وی همچنین یکی از موانع اجرایی شدن شعار جهش تولید را دولتی بودن اقتصاد کشور دانست و گفت: در تمام کشورهایی که اقتصاد موفق دارند دولتها کوچک هستند و امور اقتصادی توسط بخش خصوصی انجام می شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان همچنین گفت: تخمین زده شده که با شیوع بیماری کرونا به 46 درصد صنعت کشور خسارت وارد می شود و این رقم برای کشاورزی 10 درصد است.

عناوین برگزیده