تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۳
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۹۷۴۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس صمت شمال استان کرمان خبر داد:

مسدود شدن حساب صنایع بزرگ کرمان که گردش مالی خود را به استان منتقل نکرده‌ باشند

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: در جلسه امروز شورای معادن استان مقرر شد ظرف دو هفته آینده شورای عالی هماهنگی بانک‌ها در قالب فرمت پیشنهادی گردش حساب‌های صنایع و معادن بزرگ استان را از بانک‌های مختلف رصد کرده و در جلسه آینده شورا گزارش نهایی خود را ارایه دهد.
مسدود شدن حساب صنایع بزرگ کرمان که گردش مالی خود را به استان منتقل نکرده‌ باشند

به گزارش می متالز، "مهدی حسینی‌نژاد" با اشاره به اقدامات شورای معادن استان در سال گذشته گفت: از محل قانون وصول یک درصد عوارض فروش معادن و صنایع معدنی، در سال گذشته توانستیم ۸۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در استان کرمان وصول کنیم که براساس گزارش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، ۴۴ ملیارد و ۹۰۰ میلیون تومان این وصولی در پروژه‌های زیرساختی و زیربنایی استان هزینه شده است.

وی در تشریح عملکرد این قانون در سال های ۹۷ نیز افزود: در سال ۹۷ نیز از محل یک درصد فروش معادن و فعالیت‌های صنایع معدنی ۱۲.۵ میلیارد تومان وصولی استان کرمان بود که در سال ۹۸ این عدد به رشد ۴ برابری رسید.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان عنوان کرد: در جلسه امروز شورای معادن استان که با حضور رییس دادگستری استان و دادستان انقلاب مرکز استان کرمان برگزار شد، مقرر شد که شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان از ظرفیت دستورالعمل دستورالعمل معافیت ۲۰ درصدی معادن بهره ور از پرداخت حقوق دولتی در جهت رفع آلایندگی‌ها یا توسعه صنایع معدنی استان کرمان استفاده کنند.

وی ادامه داد: با کمک شورای معادن استان در سال گذشته از محل معافیت ۲۰ درصدی معادن بهره ور از پرداخت حقوق دولتی، ۱۷۰ میلیارد تومان توسط شرکت ملی مس محقق شد که امسال در همین راستا برنامه‌ریزی کردیم تا از این محل، ۲۰۰ میلیارد تومان در راستای توسعه مسایل زیست محیطی و بهره‌وری به استان وارد کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان به مصوبه امروز شورای معادن استان کرمان تصریح کرد: مقرر شد ظرف دو هفته آینده شورای عالی هماهنگی بانک‌ها در قالب فرمت پیشنهادی گردش حساب‌های صنایع و معادن بزرگ استان را از بانک‌های مختلف رصد کرده و در جلسه آینده شورا گزارش نهایی خود را ارایه دهد گفتنی است که این مصوبه چون با حضور رییس کل دادگستری استان و دادستان برگزار شد به عنوان یک دستور قضایی نیز تلقی می‌شود و در صورتی که این انتقال حساب‌ها صورت نپذیرفته وارد پروسه قضایی خواهیم شد و حساب‌های آنها را مسدود خواهیم کرد.

حسینی نژاد در پاسخ به این سوال که چند میلیارد تومان سال گذشته شورای معادن وارد استان کرده است، این پول‌ها در کجا هزینه شده‌اند؟ گفت: در راستای تکمیل زنجیره ارزش افزوده صنایع معدنی در استان کرمان در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در استان افتتاح شد که امسال در این زمینه  بیش از حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح خواهیم کرد ضمن آنکه پیش بینی کرده ایم امسال ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید از محل سود معادن بزرگ در استان داشته باشیم.

عناوین برگزیده