تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۶
بازدید: ۳۷۵
کد خبر: ۹۷۵۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست سازمان صمت استان تاکید کرد:

توسعه معادن سمنان نیازمند تامین زیرساخت‌ها

می متالز - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: تامین زیرساخت‌هایی مانند برق‌رسانی، مشارکت در آسفالت مسیر و مشارکت در احداث مسیر برای توسعه بهره‌برداری از معادن استان بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.
توسعه معادن سمنان نیازمند تامین زیرساخت‌ها

به گزارش می متالز، علی تشنه دل روز شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی، توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام خمینی (ره) استانداری ابراز داشت: با توجه به ظرفیت غنی استان سمنان در بخش معدن، رفع مشکلات و توجه به فرآوری می‌تواند نقشی مهم در رونق اقتصادی و جهش تولید ایفا کند.
وی بیان کرد: ۶۰ درصد نمک، ۹۵ درصد سلستین، ۹۵ درصد زئولیت و ۴۰ درصد گچ کشور در استان سمنان وجود دارد و تکمیل فعالیت‌های اکتشاف موثر در جهش تولید در این استان است.
وی اضافه کرد: برنامه راهبردی معدن استان سمنان در گذشته تدوین شده و نیاز به بازنگری مجدد در بخشی از قسمت‌ها دارد.

 

۶۹۰ تُن ذخیره قطعی معدنی استان سمنان

تشنه‌دل یادآور شد: ۶۹۰ تُن ذخیره قطعی معدنی استان سمنان است که اکنون تنها حدود ۲۳ میلیون تُن ظرفیت سالانه استخراج معدن استان است.
وی ادامه داد: براساس آمار، معادن زیادی از استان سمنان مغفول مانده و با برنامه‌ریزی کارشناسی باید استفاده از این ثروت ملی افزایش یابد.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: عمده معادن در حال برداشت استان از لحاظ اقتصادی دارای ارزش بالایی نیست و باید بهره‌برداری از معادن پلی متان مثل روی، طلا و مس بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت عمده معادن استان سمنان به شکل سنتی است که این روش برداشت موجب ایجاد مشکلاتی مانند موانع زیستی و محلی شده و باید اصلاح شود.

 

استان سمنان از فقر نقشه‌های زمین شناسی رنج می‌برد

تشنه‌دل با بیان اینکه تهیه نقشه زمین‌شناسی لازمه شناخت ذخایر معدنی است، اضافه کرد: استان سمنان از فقر نقشه‌های زمین شناسی رنج می‌برد و یکی از برنامه‌های در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تهیه ۲۰ نقشه تخصصی در چهار سال آینده در مناطق در اولویت است.
وی یادآور شد: صیانت مالی، صیانت حقوقی از معادن و حذف رانت‌خواری لازمه حمایت از معادن و توسعه معادن در استان سمنان است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: معدن استان به دلیل ساختار معیوب نسبت به صنعت آسیب‌پذیرتر و شکننده‌تر است و گسترش و تداوم فعالیت معادن بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.
نشست شورای برنامه‌ریزی، توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان با حضور علیرضا آشناگر استاندار سمنان و جمعی از مسوولان استانی برگزار و درباره مباحث مختلفی مانند تکمیل مطالعات اکتشاف مقدماتی و توسعه زیرساخت‌های معدنی در پهنه استان با هدف توسعه صادرات محصولات نهایی معدنی و بررسی و تصویب طرح‌های اقتصاد مقاومتی، جهش تولید پیشنهاد دستگاه‌های اجرایی استان به منظور تحقق شعار سال تبادل نظر شد.

عناوین برگزیده