تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۲۴
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۹۷۵۸۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نمایشگاه دائمی معادن استان سمنان دایر شود

می متالز - نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایشگاه دائمی معادن با ویژگی معرفی معادن و فرآوری‌های استان سمنان دایر شود.
نمایشگاه دائمی معادن استان سمنان دایر شود

به گزارش می متالز، احمد همتی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی استان سمنان اظهار کرد: تنوع، وسعت و حجم معادن استان امری روشن و واضح بوده و از طرفی نیز وجود نیروها و کارشناسان زُبده و مدیران خوبی که در این حوزه در حال فعالیت هستند، ظرفیت‌های مطلوبی است که نیاز به هماهنگی بیشتر دارد.

وی اضافه کرد: می‌توان با فرآوری مواد معدنی در استان سمنان با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز و در سطح استانداردهای جهانی، جایگزین مناسبی برای نفت ایجاد کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درصد عظیمی از مواد کانی مهم کشور در استان سمنان وجود دارد که در کنار تردد یک چهارم جمعیت کشور در سال از این استان و استقرار نیمی از جمعیت کشور در فاصله نزدیک و هم‌جوار استان، ظرفیت بسیار مطلوبی است.

همتی افزود: با توجه به این ظرفیت مطلوب نیاز است تا نمایشگاه دائمی معادن با ویژگی معرفی معادن و فرآوری‌های استان و همچنین حضور فرآوری‌های ملی و بین‌المللی برای هدف‌گذاری رسیدن به این سطح، در استان سمنان دایر شود.

وی بیان کرد: تمامی مواد معدنی استان سمنان باید به‌صورت همه‌جانبه موردتوجه قرار گیرد و فرآوری این مواد برای افزایش ارزآوری و ارتقای ارزش‌افزوده، در دستور کار قرار داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آب پایه و اساس تمامی این مباحث و توسعه صنعتی و فرآوری معادن در استان سمنان است که باید طرح‌هایی که در این حوزه وجود دارد برای تأمین آب بخش صنعت و معدن در اولویت قرار گیرد.

عناوین برگزیده