تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۰
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۹۷۶۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۵۰ طرح صنعتی سال «جهش تولید» در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از بهره‌برداری ۱۵۰ طرح صنعتی در گیلان خبر داد و گفت: برخی از این پروژه‌های صنعتی چند سال پیش جواز تاسیس دریافت کردند و هم‌ اکنون در حال احداث و راه‌اندازی تاسیسات، ابنیه و ماشین‌ آلات خود هستند.
۱۵۰ طرح صنعتی سال «جهش تولید» در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش می متالز، فرهاد دلق‌پوش امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از هزار میلیارد و 400 میلیون تومان سرمایه توسط بخش خصوصی برای راه‌اندازی و تکمیل طرح‌های جدید صنعتی در گیلان پیش‌بینی شده که در حال انجام است اظهار داشت: سال گذشته 345 جواز تأسیس برای واحدهای صنعتی جدید در گیلان صادر شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به ضرورت انطباق واحد‌های تولیدی و صنعتی گیلان و صدور مجوز این واحدها با توجه به وضعیت بومی و آمایشی استان خاطرنشان کرد: باید بتوانیم از ظرفیت‌های بومی موجود در استان برای توسعه اقتصاد، شکوفایی تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی استفاده کنیم.

دلق‌پوش با اشاره به رسالت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان به‌عنوان متولی تولید، تجارت، هدایت، حمایت و نظارت در این عرصه اظهار داشت: پروژه‌های جدید صنعتی در گیلان موجب اشتغالزایی برای 5 هزار و 566 نفر خواهد شد و تمامی پروژه‌ها براساس برنامه زمان‌بندی و با رصد و پایش سازمان صمت اجرا می‌شوند.

راهبردهای وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق شعار «جهش تولید»

وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌های صنعتی در گیلان چند سال پیش جواز تاسیس دریافت کردند و هم‌اکنون در حال احداث و راه‌اندازی تاسیسات، ابنیه و ماشین‌آلات خود هستند خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها در سال جهش تولید و در صورت بهره‌گیری از شاخص‌های اقتصادی، بیش از 150 طرح صنعتی در گیلان که جواز تاسیس دریافت کردند به مرحله تولید و افتتاح می‌رسند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به صدور مجوز طرح توسعه برای 49 واحد صنعتی در حال فعالیت در سال گذشته گفت: همزمان با تکمیل خطوط تولید و افزایش ظرفیت این واحدهای تولیدی نیازمند 598 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری هستیم و این واحدها برای هزار و 394 نیروی انسانی متخصص و عادی شغل ایجاد می‌کنند.

دلق‌ پوش به پیشرفت فیزیکی 80 درصدی 246 پروژه صنعتی در گیلان اشاره و بیان کرد: در این راستا 16 پروژه صنعتی و شاخص استان گیلان نیز در قالب کارگروه اقتصاد مقاومتی قرار گرفت که اکثر آن‌ها دارای پیشرفت فیزیکی 65 درصدی هستند و در تلاش هستیم که بخش عظیمی از این پروژه‌ها را در طول سال 99 به بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود: 16 پروژه صنعتی و شاخص استان گیلان مربوط به صنایع داروسازی، تولید روغن خوراکی، اوراق فشرده چوبی، ملزومات بسته‌بندی به‌صورت نوآورانه و دانش بنیان بوده که بیش از 6 هزار و 700 میلیارد ریال برای آنها سرمایه‌گذاری شده و برای هزار و 550 نفر نیز شغل ایجاد می‌کنند.

عناوین برگزیده