تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۵۳
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۹۸۳۶۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۵۴ معدن غیرفعال در هرمزگان امسال وارد مدار تولید می شود

می متالز - یکی از ظرفیت ها و فرصت های بسیار ارزشمند برای رشد اقتصادی بدون اتکای به درآمدهای نفتی، معادن است و امسال ۵۴ معدن غیرفعال در هرمزگان با حمایت دستگاه های مربوطه وارد مدار تولید می شوند.
۵۴ معدن غیرفعال در هرمزگان امسال وارد مدار تولید می شود

به گزارش می متالز، معاون امور معادن صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار داشت: رقم تخصیص یافته برای احیا این معادن غیرفعال حدود یک هزار میلیارد ریال است.

ابراهیم سعدینی بیان داشت: با آغاز به کار این معادن برای بیش از ۵۰۰ نفر اشتغالزایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: پارسال ۲۵ معدن غیر فعال با اعتبار ۴۷۰ میلیارد ریال احیا و برای بیش از ۲۰۰ نفر اشتغالزایی شد.

این مقام مسوول تاکید کرد: به هر میزان که بتوان از ظرفیت های معدنی موجود در بخش اکتشاف، استخراج و فرآوری پیش رفت، به همان میزان نیز زمینه رشد اقتصادی هرمزگان و در کنار آن کشور ایجاد خواهد شد.

سعدینی با اشاره به استقبال بخش خصوصی از حوزه معادن هرمزگان، تصریح کرد: ظرفیت های سرمایه گذاری قابل توجهی در حوزه معادن هرمزگان وجود دارد و همواره بستر جذابی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

معاون امور معادن صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: امسال همچنین ذخائر معدنی استان با اکتشافات جدید منابع افزایش می‌یابد.

براساس اطلاعات منتشره سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، تعداد ۱۱۲ محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف، ۲۵ معدن دارای گواهینامه کشف و ۲۲۶ معدن دارای پروانه بهره برداری در این استان با مجموع ذخایر افزون بر یک و نیم میلیارد تن وجود دارد و حدود ۳ هزار نفر به طور مستقیم در این معادن فعالیت می کنند.

در هرمزگان می‌توان برای ۲۰ نوع ماده معدنی اکتشاف انجام داد و معادن پایه این استان شامل سنگ گچ، سنگ آهن، سنگ نمک، سنگ کرومیت و خاک سرخ است.

عناوین برگزیده