تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۲۰
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۹۸۶۱۲

افتتاح راه آهن حضور انبوه گردشگران در اردبیل را رقم می‌زند

می متالز - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: افتتاح پرو‌ژه راه آهن اردبیل در سال ۱۴۰۰ گردشگری اردبیل از حالت فصلی خارج شده و حضور انبوه گردشگران را رقم خواهد زد.
افتتاح راه آهن حضور انبوه گردشگران در اردبیل را رقم می‌زند

به گزارش می متالز، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت:‌ توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل نقش مهم و تاثیرگذاری در توسعه صنعت گردشگری استان ایفا می‌کند و می‌تواند زمینه برای حضور هر چه بیشتر گردشگران در منطقه را فراهم آورد.

او افتتاح پروژه راه‌آهن را از جمله طرح‌های تاثیرگذار در صنعت گردشگری اردبیل برشمرد و بیان کرد: با توجه به سرعت پیشرفت پروژه راه‌آهن اردبیل در صورت افتتاح آن در سال ۱۴۰۰ گردشگری اردبیل از حالت فصلی خارج شده و انبوه گردشگران از اقصی نقاط کشور برای استفاده از ظرفیت گردشگری زمستانی به این استان گسیل خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: راه‌آهن و حمل و نقل ریلی مطمئن‌ترین، ایمن‌ترین و ارزان‌ترین وسیله حمل و نقل در فصل زمستان برای تردد گردشگران در استان اردبیل خواهد بود و زمینه برای رونق گردشگری زمستانی را فراهم می‌‌آورد.

فلاحی گردشگری زمستانی را صنعتی پ‍ردرآمد و دارای ظرفیت بالا برشمرد و تصریح کرد:‌  برنامه‌ریزی لازم در راستای رونق و توسعه گردشگری زمستانی در استان انجام می‌شود تا بتوانیم زمینه برای خروج گردشگری استان از حالت فصلی را فراهم کنیم.

او گفت:‌ در سال‌های گذشته با اقداماتی که در بخش گردشگری استان انجام شده است، اردبیل به برند گردشگری در کشور تبدیل شده است که خروج این بخش از حالت فصلی می‌تواند زمینه برای رونق هر چه بیشتر در صنعت گردشگری استان را فراهم آورد.

عناوین برگزیده