تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۶:۱۳
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۹۸۶۲۷
سرویس خبر : انرژی

بزرگترین نشت‌های نفتی جهان

می متالز - نقشه بزرگترین نشت‌های نفتی جهان که نقش مخربی در محیط زیست و سلامت دریاها داشته اند کدامند؟
بزرگترین نشت‌های نفتی جهان

به گزارش می متالز، بزرگترین نشت های نفتی جهان از ۱۰ حادثه بزرگ نفتی جهان حدود ۳۵ میلیون بشکه نفت به دریاها و برخی مناطق خشکی سرازیر شده است که به شرح زیر می‌باشد:

جنگ خلیج فارس ۱۹۹۱

پس از دخالت آمریکا در جنگ عراق و کویت، نیروهای عراقی شیرهای نفت را باز کرده تا روند پیشروی آمریکایی ها را مختل کنند. در نتیجه بزرگترین نشت نفت تاریخ بشر اتفاق افتاد. حدود ۸ میلیون بشکه نفت خام به خلیج فارس وارد شد تقریبا بزرگتر از وسعت جزیره هاوایی!

دیپ واتر هوریزون ۲۰۱۰

بدنبال انفجار سکوی نفتی دیپ واتر هوریزون نشت نفت از سکوی بریتیش پترولیوم در خلیج مکزیک به مدت ۳ ماه ادامه یافت و به بزرگترین نشت نفت تصادفی در صنعت نفت تبدیل شد و حدود ۵ میلیون بشکه نفت خام وارد آبهای منطقه شد.

چاه نفتی ایگزتوک ۱۹۷۹ میلادی

چاه نفتی واقع در خلیج کامپیچ به علت افزایش فشار دچار انفجار ناگهانی شد و بیش از ۱۰ ماه حدود ۳.۳ میلیون بشکه نفت خام به آبهای خلیج مکزیک نشت پیدا کرد.

آتلانتیک امپرس ۱۹۷۹ میلادی

۲ نفتکش غول پیکر در سواحل ترینیداد و توباگو در دریای کارائیب با یکدیگر برخورد کردند و ۲۶ خدمه فوت شده و ۲.۱ میلیون بشکه نفت وارد دریاها شد.

دره ورگانا ۱۹۹۲ میلادی

حدود ۲ میلیون و ۶۰ هزار بشکه نفت از یک چاه نفت در دره ورگانا یکی از فعال ترین مناطق انرژی ازبکستان نشت کرد.

میدان نفتی نوروز ۱۹۸۳

در جریان جنگ ایران و عراق یک نفتکش با سکوی نفتی نوروز در خلیج فارس برخورد کرد و ۷ ماه طول کشید تا میدان تعمیر شود در نتیجه ۱.۹ میلیون بشکه نفت وارد اکوسیستم شد.

ای بی تی سامر ۱۹۹۱ میلادی

نفتکش ای بی تی در مسیر خود به سوی شهر رتردام دچار انفجار شد و حدود یک میلیون و ۸۹۰ هزار بشکه نفت در پی این حادثه به آبهای منطقه نشت پیدا کرد.

کاستیلو دی بلور ۱۹۸۳

نفتکشی در ۷۰ مایلی شمال غرب آفریقای جنوبی دچار آتش سوزی شد و یک میلیون و ۸۷۰ هزار بشکه نفت خام به آبهای منطقه ریخت.

آموکو کادیز ۱۹۷۸ میلادی

نفتکشی که در سواحل بریتانی در حال حرکت بود با طوفان شدیدی روبرو شد و یک میلیون و ۶۳۳ هزار بشکه نفت به کانال انگلیس ریخته شد. این حادثه منجر به مرگ بسیاری از آبزیان شد.

نشت نفت اودیسی ۱۹۸۸ میلادی

نفتکش لیبریایی اودیسی که پر از نفت حمل شده از دریای شمال بود، از وسط به دو نیم شد و در نزدیکی کانادا غرق شد و یک میلیون بشکه نفت به دریا ریخت.

عناوین برگزیده