تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۲۵
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۹۸۷۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هشت واحد صنفی متخلف در میامی پلمب شد

می متالز - مسوول نمایندگی اداره صنعت معدن و تجارت میامی با بیان این که ستاد مقابله با کرونا فعالیت برخی واحدهای صنفی را تا اطلاع بعدی ممنوع اعلام کرده، گفت: هشت واحد صنفی متخلف پلمب شد.
هشت واحد صنفی متخلف در میامی پلمب شد

به گزارش می متالز، امیر بشیری روز ‌یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ، افزود: در راستای تشدید طرح نظارت بر صنوف،۱۷۰ بازدید از واحدهای صنفی، مغازه‌ها، و رستوران‌های این شهرستان انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین از فعالیت  ۴۸ واحد صنفی متخلف با صدور برگ اخطاریه و برابر قانون نظام صنفی جلوگیری شد.

مسوول نمایندگی اداره صنعت معدن و تجارت میامی تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و تخلفات احتمالی در واحدهای صنفی، می توانند مراتب را به اداره صنعت معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان اطلاع دهند.

وی گفت: انتظار می رود اصناف غیر ضروری جهت همکاری و کمک به پیشگیری و کنترل ویروس کرونا از بازگشایی واحدهای صنفی خودداری کنند.

بشیری با بیان اینکه تمامی این محدودیت‌ها برای حفظ سلامت شهروندان اعمال می شود، اظهار داشت : باید تلاش کرد تا زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود.

وی با اشاره به اینکه روزانه سه هزار و ۵۰۰ ماسک در میامی تولید می شود، گفت: از ابتدای طرح مقابله با کرونا در میامی حدود  ۱۳۸ هزار ماسک تولید شد.

بشیری ادامه داد: نظارت بر عملکرد اصناف در چهارچوب قانون و با همکاری برخی دستگاه های اجرایی انجام می شود.

براساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فعالیت‌های پرخطر مشاغل در حوزه اصناف شامل آرایشگاه‌ها، رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی، مراکز بازی و تفریحی از جمله گیم نت‌ها، قهوه‌خانه و چایخانه‌ها، اماکن  اقامتی مانند هتل‌ها، استخرهای شنا، سونا، ماساژ و باشگاه‌های بدنسازی و ورزشی، سینماها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های هنری و فرهنگی است.

شهرستان میامی با ۴۰ هزار تن جمعیت حدود۷۰۰ واحد صنفی دارد که ۲۲۵واحد تولیدی، ۳۰۱واحد توزیعی و بقیه خدماتی هستند. 

عناوین برگزیده