تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۱۴
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۹۸۹۷۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اعلام کرد:

تولید ۳۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم در لامرد

می متالز - ایزدی گفت: تولید شمش آلومینیوم علاوه بر اشتغال زایی در تقویت و جهش تولید داخلی و صادرات نیز نقش بسزائی دارد و در فاز اول کارخانه آلومینیوم در لامرد، ۳۰۰ هزار تن شمش آماده بهره برداری شده است.
تولید ۳۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم در لامرد

به گزارش می متالز، «حمیدرضا ایزدی» از افتتاح کارخانه آلومینیوم جنوب در استان فارس خبر داد و گفت: این کارخانه که از پروژه های اقتصاد مقاومتی در فارس است از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور ریاست جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: خوشبختانه پروژه های صنعتی فارس که در حوزه اقتصاد مقاومتی نقش بسزائی دارند، پیشرفت بیش از 90 درصدی داشته اند.

وی اضافه کرد: مبلغ 310 هزار میلیارد ریال در هشت پروژه صنعتی استان فارس، سرمایه گذاری شده است که پنج هزار اشتغال مستقیم ایجاد می کند.

ایزدی با اشاره به پیشرفت صددرصدی برخی طرح های صنعتی در استان عنوان کرد:  پیشرفت پنج پروژه صنعتی نیز صددرصد بوده است که به صورت دانش بنیان عمل می کنند و شامل صنایعی همچون آلومینیوم، سیمان، کربنات سدیم،آهن اسفنجی و تجهیزات پالایشگاهی است که به مرحله بهره برداری رسیده اند.

وی ادامه داد: کارخانه آلومینیوم در شهر لامرد نیز از این پروژه هاست و  از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح خواهد شد.

ایزدی تصریح کرد: تولید شمش آلومینیوم علاوه بر اشتغال زایی در تقویت و جهش تولید داخلی و صادرات در ال «جهش تولید» نیز نقش بسزائی دارد و در فاز اول کارخانه آلومینیوم در لامرد، 300 هزار تن شمش آماده بهره برداری شده است.

عناوین برگزیده