تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۲۰
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۹۹۳۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

«کاغذسازی» و «داروسازی» مسیر تحقق جهش تولید در خراسان شمالی

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی راه‌اندازی دو کارخانه کاغذسازی و داروسازی در استان طی سال ۹۹ را ازجمله مهم‌ترین اقدامات صنعت در جهش تولید و اقتصاد مقاومتی اعلام کرد.
«کاغذسازی» و «داروسازی» مسیر تحقق جهش تولید در خراسان شمالی

به گزارش می متالز، رضا فیروزه در بجنورد با اشاره به اقدامات انجام‌ شده در سال گذشته برای رونق تولید در استان اظهار کرد: در سال گذشته ۲۳۵ مورد جواز تأسیس مراکز تولیدی صادر شد که بالغ‌بر ۲ هزار ۱۷۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را در نظر داشت.

وی به ۲ پروژه بزرگ تولیدی در استان طی سال جاری جهت تحقق جهش تولید اشاره کرد و گفت: یکی از پروژه‌های بزرگ تولیدی در استان، پروژه کارخانه کاغذسازی فاروج است که دستگاه گرانول این کارخانه آماده‌شده اما به دلیل شیوع کرونا در کشورهای جهان، واردات برخی قطعات آن با ۲ ماه تعویق انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی ادامه داد: این کارخانه اکنون در مرحله ثبت سفارش سوله‌های کارخانه بوده و با سرمایه‌گذاری ۲۴۶ میلیارد تومان در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی میزان مصرف کاغذ در کشور را بالغ‌بر ۴۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: ۶۰ هزار تن از این مصرف کاغذ در داخل کشور تولید می‌شود و سایر این نیاز با ارز دولتی تأمین می‌شود که با بهره‌برداری از این کارخانه می‌تواند بخشی از مصرف کشور را تأمین کرد.

فیروزه پروژه تولید داوری والزارتان و همچنین مواد اولیه استامینوفن در استان را از دیگر اولویت‌های استان بیان کرد و ادامه داد: این دارو دومین اولویت کشور در میان ۱۵۸ داروی کشور است که اکنون در کشور سالانه ۲ هزار تن تولید می‌شود و این کارخانه در صورت احداث در خراسان شمالی بالغ‌بر ۸ هزار تن این دارو را تولید می‌کند.

وی از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان سرمایه اولیه از طریق تسهیلات و تأمین زمین احداث این کارخانه خبر داد و گفت: در فاز دوم احداث این کارخانه ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ریالی و ۵۰ میلیون یورو تسهیلات ارزی اعطا می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در انتها گفت: در صورت مساعدت استانداری و بخش‌های مختلف با راه‌اندازی این کارخانه بیش از ۵۱۰ شغل در استان برای سال ۹۹ ایجاد می‌شود.

عناوین برگزیده