تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۲۶
بازدید: ۳۶۰
کد خبر: ۹۹۳۶۹
می‌متالز - به نقل از مرکز پژوهش‌های کاربردی کرج، جمعی از معاونان و مدیران این سازمان از ترانشه‌های پروژه کمربند شمالی کرج که در امتداد یکی از قطعات گسل شمال کرج قرار دارند، بازدید کردند.
بازدید معاونان و مدیران سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور از گسل شمال کرج

به گزارش می‌متالز، این بازدید در راستای اجرای طرح دقیق‌سازی گسل‌‌های پنج کلانشهر بزرگ کشور انجام شد. این طرح ملی که از مرداد سال ۱۳۹۵ با تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری به سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور واگذار شده، بازنگری و دقیق‌سازی نقشه گسله‌های فعال شهرهای بزرگ تهران، کرج، مشهد، تبریز و کرمان در دستور کار قرار گرفته است.

این گزارش می‌افزاید، از اوایل سال ۱۳۹۶ مرکز پژوهش‌های کاربردی سازمان زمین‌شناسی واکتشافات‌معدنی کشور به عنوان نماینده این سازمان در استان البرز، انجام مطالعات مربوط به گسل‌های فعال کلانشهر کرج را برعهده دارد.

در همین زمینه به گفته مرتضی شیخ سرپرست مرکز پژوهش‌های کاربردی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، با مطالعه دقیق گسل شمال کرج در این مرکز، داده‌های ارزشمندی از تاریخچه فعالیت‌های این گسل در دوران کواترنری به‌دست خواهد آمد.

شایان ذکر است؛ دراین بازدیدآقایان دکتر جعفر عمرانی، دکتر  رضا شهبازی، دکتر حمید نظری، مهندس رضا سلامتی، مهندس مرتضی شیخ، مهندس اژدرپور، مهندس مافی و مهندس ناوور نویری حضور داشتند.