تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۲:۰۸
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۹۹۴۱۲

پیش ‌بینی رشد تصاعدی شتاب دهنده‌های کشور در سال جاری

می متالز - مراکز شتاب دهی، نقشی پر رنگ در توسعه کسب و کارهای نوپا ایفا می‌کنند. به گفته رئیس مرکز شتاب دهی و نوآوری معاونت علمی، تعداد شتاب دهنده‌های دارای تاییدیه در سال قبل به ۵۵ واحد افزایش یافت. پیش بینی می‌شود این تعداد در سال جاری رشد تصاعدی داشته باشد.
پیش ‌بینی رشد تصاعدی شتاب دهنده‌های کشور در سال جاری

به گزارش می متالز، مهدی عظیمیان رئیس مرکز شتابدهی و نوآوری معاونت علمی با اشاره به رشد کمی و کیفی تعداد شتاب دهنده‌ها، در بازه زمانی ۱۲ ماهه اخیر اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی شتابدهنده‌ها پیش نیازی اساسی در مسیر افزایش کمی و پویایی استارت آپ‌ها و کسب و کارهای جدید است. بر این اساس این مرکز سعی دارد موانع رشد شتاب دهنده‌ها مرتفع شود.

رئیس مرکز شتاب دهی نوآوری در ادامه افزود: تعداد شتاب دهنده‌های دارای تاییدیه در سال ۱۳۹۸ به ۵۵ واحد افزایش یافت و امیدواریم این رقم در سال جاری با رشد بیشتری همراه باشد.

وی بیان کرد: از جنبه کیفی مرکز شتاب دهی نوآوری، یک برنامه منسجم برای ارزیابی مستمر شتاب‌دهنده‌های فعال در دست اجرا دارد که به صورت دوره‌ای و در پایان هر فصل مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که در  آن تطبیق اقدامات و عملکرد شتاب دهنده‌ها با برنامه‌های مصوب ایشان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز شتاب ‌دهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به بسته حمایتی تدوین شده برای حمایت از فعالیت این مرکز، اشاره کرد و اظهار کرد: این حمایت‌ها از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به صورت تسهیلات و یا حمایت‌های بلاعوض است، بسته حمایت مالی در دو بخش تعریف شده است،  یک سرفصل حمایت مالی شامل تسهیلاتی می‌شود که در قالب تامین هزینه رهن فضای کاری و به صورت قرض‌الحسنه به آنها پرداخت می‌شود.

عظیمیان در ادامه گفت: همچنین به ازای استارت آپ‌های موفق خروجی از شتاب دهنده، مبالغ بلاعوضی نیز به شتاب دهنده‌های عضو مرکز تخصیص می‌یابد که مبلغ مذکور حداکثر برای ۲۰ استارت آپ موفق خروجی پرداخت می‌شود.

عناوین برگزیده