تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۴۱
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۹۹۴۵۱
سرویس خبر : محیط زیست

آبگیری تالاب صالحیه امسال فوق‌العاده بود

می متالز - مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با بیان اینکه مشکل ورود فاضلاب صنعتی به تالاب صالحیه تا حدی حل شده است گفت: اما هنوز در مواقع بارندگی شاهد سرریز فاضلاب و ورود آن به تالاب هستیم.
آبگیری تالاب صالحیه امسال فوق‌العاده بود

به گزارش می متالز، فردین حکیمی درخصوص آخرین وضعیت تالاب صالحیه گفت: آبگیری تالاب صالحیه در دو ماه گذشته فوق‌العاده بود اما هنوز مشکل کانال زهکش وجود دارد.

حکیمی افزود: امسال با ورود حجم بالای آب به تالاب بخشی از دیواره آن تخریب شد و مقداری از آب به همین کانال زهکش وارد و از محدوده تالاب خارج شد.

وی ادامه داد: به دلیل همین مشکلاتی که این کانال ایجاد کرده امیدواریم امسال کارهای مقدماتی انجام و با دستور دادستانی چند نقطه از این کانال مسدود شود تا آب به سمت مناطق جنوبی تالاب حرکت کند.

این مسئول در خصوص ورود فاضلاب صنعتی به تالاب هم گفت: با فشاری که سال گذشته به شهرک‌های صنعتی برای احداث و اصلاح تصفیه‌خانه وارد شد، اکنون در بحث ورود فاضلاب به تالاب به آن صورت مشکلی وجود ندارد اما این مساله هنوز هم به طور کامل حل نشده است، چون در مواقع بارندگی شاهد سرریز فاضلاب صنعتی و ورود آن به تالاب هستیم.

حکیمی افزود: به طور کلی وضعیت فاضلاب صنعتی نسبت به گذشته بهتر شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با بیان اینکه تالاب صالحیه طی سال‌های گذشته به مقصد گونه‌های مختلفی از پرندگان مهاجر تبدیل شده است گفت: این پرندگان در فصول مختلف سال به تالاب رفت و آمد دارند طوری که مثلا یک ماه پیش ۴۰۰۰ پرنده از ۱۵ گونه مختلف در تالاب صالحیه سرشماری شد.

وی در پایان اعلام کرد: تالاب صالحیه در سال ۹۹ یکی از اولویت‌های محیط زیست البرز خواهد بود.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده