تاریخ: ۱۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۳۰
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۱۱۵۰۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی غدیر خبر داد:

عرضه اولیه سه زیرمجموعه هلدینگ برق و انرژی غدیر در بورس

می متالز - مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی غدیر از عرضه اولیه ۶ تا ۷ درصد از سهام نیروگاه گیلان تا پایان تیر و کمتر از ۱۰ درصد نیروگاه هرمز بندرعباس و شرکت برق و انرژی غدیر در بورس تا ۵ ماه آینده خبر داد.
عرضه اولیه سه زیرمجموعه هلدینگ برق و انرژی غدیر در بورس

به گزارش می متالز، فریدالدین معصومی در نشستی خبری از بهره برداری نیروگاه 500 مگاواتی قشم با توان ساخت داخل تا پایان تیرماه خبر داد و گفت: دو واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی قشم به بهره برداری تجاری می رسد و با احداث واحدهای این نیروگاه پیش بینی می شود مصرف برق در جزیره قشم در فصل تابستان تامین شود.

وی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری طرح 308 میلیون یورو و سهامداران پروژه، سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر و گروه مپنا هستند. همچنین 6 تا 7 درصد سهام نیروگاه گیلان با سرمایه ثبتی 430 میلیارد تومانی تا پایان تیرماه در بورس عرضه خواهد شد. قرار است ظرف 4 تا 5 ماه آینده کمتر از 10 درصد سهام نیروگاه هرمز بندرعباس و شرکت برق و انرژی غدیر در بورس عرضه شود.

این مقام مسوول درباره سود و زیان نیروگاه گیلان عنوان کرد: این نیروگاه سال 89 از سازمان خصوصی سازی خریداری شده و اکنون هم صورت های مالی مناسبی دارد و این ادعا که برخی می گویند این نیروگاه زیان ده است رد می شود.

معصومی درباره میزان تسهیلات ارزی هلدینگ برق و انرژی غدیر توضیح داد: در شرایط کنونی 450 میلیون یورو تسهیلات ارزی گرفته شده و اینکه پروژه هایی با تسهیلات ارزی صرفه اقتصادی ندارند وابسته به وضعیت نیروگاه ها است بطور قطع حاکمیت چاره ای برای تسهیلات می اندیشد. از طرف دیگر دولت موظف است 5 سال برق نیروگاه های جدید را با تسهیلات ارزی بخرد و از طرف دیگر هزینه ای هم برای سوخت نمی پردازند.

وی در زمینه صادرات برق توسط بخش خصوصی توضیح داد: در حال حاضر سیاست وزارت نیرو این است بخش خصوصی در صادرات برق ورود پیدا نکند و فقط این صادرات توسط دولت انجام می شود و این هلدینگ نیز برنامه ای برای صادرات برق ندارد. اگر صادرات برق توسط بخش خصوصی و دولت صورت گیرد قیمت برق شکسته می شود و شرایط رقابتی بوجود می آید.

بنابراین گزارش، هلدینگ برق و انرژی غدیر یکی از 8 هلدینگ در حوزه حامل های انرژی است که در سال 90 تاسیس شده و اکنون دارای 7 نیروگاه به ظرفیت 2 هزار مگاوات برق است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده