تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۴۴
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۱۲۰۳۳۶
سرویس خبر : انرژی

مهلت یک ماهه برای حل مشکل آب روستای پیکوه

می متالز - نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان، گفت: مهلت یک‌ماهه برای حل مشکل آب روستاییان به نفع مردم روستای پیکوه و معادن است.
مهلت یک ماهه برای حل مشکل آب روستای پیکوه

به گزارش می متالز، حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان، گفت: می‌توان با کمک معادن به پیاده‌سازی آبیاری و کشاورزی نوین و از طرفی پذیرش و تجدیدنظر اهالی روستای پیکوه برای تغییر در نگاه به کشاورزی سنتی؛ به معضلات موجود خاتمه داد.

او افزود: نیاز است که این نگاه در روستا‌ها شکل بگیرد تا مردم به سمت کشت گلخانه‌ای و کم‌آب بر بروند و البته مدیران کمک کنند تا روستاییان از نزدیک منافع و دست‌آورد‌های گلخانه‌داری بجای کاشت غرق‌آبی را ببینند و به باور استفاده از این صنعت برسند.

حجت الاسلام نصیرایی  بیان کرد: مدیران معادن و شرکت امور منابع آب به طوری مساعدت و برنامه‌ریزی کنند که هم مردم قانع شوند و هم مشکلی برای معادن ایجاد نشود.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان، اظهار کرد: ایجاد بند خاکی برای تقویت قنوات و چاه‌ها و آبخیزداری، اثربخش است که معادن برای جبران کسری آب زیرزمینی در روستای پیکوه می‌توانند با ایجاد یک بند خاکی موجب کاهش نگرانی مردم روستا و حفظ سرسبزی و اقتصاد و زندگی شوند.

با تاکید حجت‌الاسلام نصیرایی و موافقت دستگاه‌های ذیربط کلنگ احداث خط انتقال ۵ لیتر آب جبرانی کسر شده از چاه‌های مورد بهره‌برداری شرکت‌های معدنی به روستای پیکوه در هفته دولت ۹۹ بر زمین زده خواهد شد.

عناوین برگزیده