تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۰
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۱۲۰۴۹۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

۷۰ درصد صادرات زنجان مربوط به صنعت سرب و روی است

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی زنجان، با بیان اینکه ۷۰ درصد صادرات استان زنجان مربوط به صنعت سرب و روی است، گفت: هشت هزار و ۲۰۰ نفر در این صنعت اشتغال دارند.
۷۰ درصد صادرات زنجان مربوط به  صنعت سرب و روی است

به گزارش می متالز، علی یگانه فرد ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه سرب و روی، صنعت مهم استان زنجان است، گفت: سرب و روی، صنعت اول این استان است. 

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد صادرات استان زنجان مربوط به  صنعت سرب و روی است، اظهار کرد: هشت هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در این صنعت فعالیت دارند و اشتغال در بخش سرب و روی استان بسیار خوب است. 

رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: طی چند سال گذشته  واحدهای سرب و روی دچار مشکل شده‌اند و مشکل اصلی، انجام تعهدات ارزی است. 

یگانه فرد با بیان اینکه این واحدها خاک روی را وارد کرده و در قبال آن شمش روی صادر می‌کنند، ابراز داشت: در این میان ارزی تبادل نمی‌شود که تعهدات آن را انجام دهند و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های صنعت سرب و روی این بوده که بیشتر در اختیار بخش خصوصی است.

وی  با بیان اینکه در شرایط امروز کشور باید تولید کننده به خوبی حمایت شود، تاکید کرد: در شرایط حال حاضر باید دست واحدهای تولیدکننده گرفته شود.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان به صدور کارت بازرگانی اشاره کرد و افزود: از ۱۲۴ کارت بازرگانی که دستور تعلیق آن‌ها صادر شده ۵۲ مورد مربوط به واحدهای سرب و روی است.

عناوین برگزیده