تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۱
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۲۱۱۰۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سنگینی فلزات رنگی در سبد صادراتی زنجان

‌می‌متالز - معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: شمش سرب، روی و مس جزو مهم‌ترین اقلام صادراتی استان است.

به گزارش می‌متالز، امیرعلی مسیبی اظهار کرد: اهمیت صادرات غیرنفتی و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی کشور‌ها بر کسی پوشیده نبوده و توسعه صادرات غیرنفتی، لازمه رشد پایدار اقتصادی هر کشور است.

وی افزود: همواره یکی از دغدغه‌های جدی در برنامه‌های توسعه‌ای استان، ارتقای رقابت‌پذیری و تلاش در راستای رشد صادرات محصولات با ارزش‌افزوده بالا است و توجه به مقوله صادرات غیرنفتی همواره در اسناد بالادستی مورد تاکید بوده و تولید و صادرات به عنوان دو ستون اصلی اقتصاد مورد توجه قرار گرفته است.

این مسوول با بیان میزان صادرات اقلام تولیدی استان در سال گذشته بالغ بر ۳۴۲ میلیون دلار بوده است، ادامه داد: سال گذشته ۲۲۳ هزار تن از اقلام تولید شده در واحد‌های تولیدی استان صادر شده است.

مسیبی با اشاره به عمده اقلام صادراتی استان، تصریح کرد: شمس روی، ترانسفورماتور، پروفیل، خشکبار، پلیمر پروپیلن، کاغذ فلوتینگ، شمس سرب، محصولات لبنی، شمس مس و پارچه‌های نبافته به ترتیب جزو مهم‌ترین اقلام صادراتی استان به شمار می‌رود.

معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صمت استان زنجان یادآور شد: ۳۱ کشور به عنوان کشور‌های مقصد صادراتی استان زنجان به شمار می‌رود. ترکیه، عراق، امارات متحده عربی، ارمنستان، پاکستان، افغانستان، عمان، هند، ازبکستان و اندونزی از مهم‌ترین مقاصد صادراتی استان به شمار می‌رود.

این مسوول خاطرنشان کرد: صادرات حاشیه امنی را برای تولیدکننده ایجاد می‌کند و سبب می‌شود که توان رقابتی تولیدکننده در بازار‌های رقابتی افزایش یابد و در قیمت‌گذاری انعطاف‌پذیری بالاتری نیز داشته باشد. همچنین ارتباط با بازار سایر کشور‌ها سبب می‌شود که تولیدکننده و بازرگان با فناوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید و به‌روز دنیا در بخش‌های مختلف آشنا شده و نسبت به آن احساس نیاز کند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده